Summa sidvisningar

lördag 26 september 2009

090926 BÄCKFISKE

Har inte riktigt varit på G senaste veckan och därav lite mindre fiske än vanligt.
Verkar som folk överallt är halvsjuka och snoriga, inte bara jag.
Sen bidrar ju inte vädret direkt till att man vill i väg och fiska.
Trots detta så blev det i alla fall en liten tur idag.
Körningen tog nästan lika mycket tid som fisket…..
Fick väl ca 1 timmes fiske.
Efter ca halva tiden kom jag till en liten liten djuphåla i lilla lilla bäcken.
Riggade kameran och kastade ut. Se vad som hände på filmen.

Efter detta fiskade jag vidare utan ett enda napp och på vägen tillbaka till bilen tänkte jag att man kanske skulle testa några kast på gäddan som högg på filmen.
Jag riggade kameran och zoomade in ordentligt.
Efter några kast högg den och nu släppte den inte. Efter några hopp kunde jag landa den, kroka loss och sen returnera den igen. Halvnöjd med att ha filmat allt…. Trodde jag…
När jag sen kollade filmen ser jag att jag zoomat på tok för mycket. Hugget, drillningen ja allt är utanför bilden. Proffsigt!!!
Dock lyckades jag ta några undervattensbilder på gäddan när den står och återhämtar sig. Cool med vattentät kamera :-) 


Ganska kul fisketur med UL prylarna men fortfarande är det på tok för lite vatten.
Längtar efter lite riktigt ordentligt jerkfiske med riktiga prylar!!!
SKITFISKE!!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 95
Övriga fisketurer:4
Antal gäddor: 94
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 17grader , klart väder, vattenstånd superlågt, hyperklart vatten med ganska mycket vattenväxter och ”skit”. Fisken högg på 4PLAY 13cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar