Summa sidvisningar

onsdag 23 september 2009

090922 KORT TUR EFTER JOBBET.

Regnet som föll gjorde att jag ville göra ett litet försök efter jobbet.
UL prylar och en 13cm 4-Play var dagens medicin.
Tappade dock nästan hoppet direkt när jag kom fram till vattnet.
Fortfarande låååågt och klaaart……..
Trots det började jag fiska av ställe efter ställe med hoppet att kanske kunna få en fisk.
På sista stället dyker en snipa upp och slukar min 4-Play. Efter några kort fick den simma hem igen.
Äntligen en fisk!!!!


Efter det hoppade jag in i bilen och åkte till ett ställe där jag ett par gånger tappat fina fiskar.
Jag slänger ut min lilla 4-play och efter bara ett par vevtag kommer en ganska fin gädda (med UL mått mätt) och suger i sig min 4-play.
Efter en halvtam fight lyckas jag komma så nära att jag precis nådde med min lipgrip.
Upp på avkrokningsduken för att lossa betet och sen lite foto. Efter det fick även denna firre simma hem.


Fin fisk förutom en otäck skada på stjärten. Hoppas det läker och blir bra så att jag kan fånga den igen.
Fiskade även av ett ställe där jag tidigare i år hade ett monsterhugg på jerkprylarna men idag blev det ingen fortsättning på den historien…….

SKITFISKE!!!
Totalt antal gäddfisketurer i år : 94
Övriga fisketurer:4
Antal gäddor: 93
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 17grader , klart väder, vattenstånd superlågt, hyperklart vatten med ganska mycket vattenväxter och ”skit”. Fisken högg på 4PLAY 13cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar