Summa sidvisningar

fredag 4 mars 2011

110303 Ännu en till 100klubben :-)

Idag blev det en kort tur ut på isen för att försöka lura en 12+

Började rigga första spöet och då hände något helcoolt.
Jag krokar på mörten och släpper ner den typ 40cm och skall börja rigga vippan då en gädda på typ 3-4kg plötsligt dyker upp och attackerar mörten framför mina ögon. Isen var ju helklar så jag såg det som i ett akvarium.

Mörten försöker sticka och jag sitter med linan mellan fingrarna och vågar inte rigga vippan. Den gör typ 3-4 riktiga hugg mot mörten varav ett lyckades ganska bra men dock fastnade den inte på kroken. Så j-la cool att få se!!

Riggade sen resten av mina spön och sen började väntan……..
Redan efter 20minuter kom dock första fället.
Jag går fram till hålet riggar kameran och börjar filma.

Börjar med att försöka trassla loss linan som lindat in sig i vippan :-(
Svårt att köra med 0,45mm nylonlina/telefonsladd utan att få problem…

Lyckas dock få loss det ganska lätt och kan sen sätta ett mothugg som leder till fast fisk. Resten kan ni själv se på filmen. Och jag vet att jag ser ut som en knäppis och att jag pratar men det är för er och inte för mig själv :-)

Ser  att det är samma fisk som jag och Stefan fick för en vecka sedan.
Kul att fisken klarat sig men tråkigt att fånga samma igen :-(
Hur försiktig man än är så sliter en fångst på en fisk. Den skrapar sig i hålet, får ett sår efter kroken osv. Dock så får jag väl i alla fall lägga till den på min ”100 klubblista”.
Är nu uppe i 10 st!!!! Börjar kännas som om jag börjat få flyt i fisket!!!
Bara från isen denna säsongen 2010-2011 har jag nu fått 5st 100 klubbare!!!

Efter ett par kort fick den simma hem igen och den verkade riktigt pigg vilket kändes bra.
7200g och 102cm.

Och den förhöjda vippan då?
Kolla bilderna och döm själv.
På de vanliga hållarna var vippan totalt genomfrusen redan efter en time men den förhöjda hade inte fått en enda droppe vatten på vippan. Skall nu höja alla!!!



Skitfiske!!!
Totalt antal gäddfisketurer från isen i år : 15
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  i år : 0
Övriga fisketurer:0
Antal gäddor: 13
Årsbästa (Gädda): 7,8kg 101cm 110106
IS PB (Gädda): 10,2kg 101218
JERK PB (Gädda): 9,2kg 090312
METE PB (Gädda): 9,4kg 101107

1 kommentar: