Summa sidvisningar

söndag 30 oktober 2011

NORGEFILMEN KLAR!!!!!

Som ni kanske märkt så har det inte blivit så många inlägg på bloggen senaste veckorna.
Jag skrev ju innan att jag blivit  sjuk och det har jag varit sen dess…..
Låg först ca 1 vecka innan jag gick till vårdcentralen där jag fick reda på att jag lyckats dra på mig en lunginflammation.
Fick pencilin, hostmedicin osv och hoppades då på ett tillfrisknande.
Efter 5 dagar hade det inte hänt ett skit!!
Gick/kröp ner till vårdcentralen igen och fick då reda på att jag troligtvis hade en lunginflammation som inte gick att bota med pencilin.
Nu fick jag då byta till antibiotika samt ännu starkare hostmedicin.
Detta verkar hjälpa och nu är jag på benen igen efter att ha legat ner i 2 veckor…..

Ni har kanske läst om ”epedimin” som härjar nu med lunginflammation orsakad av mykoplasma? Tror det är den sjukan jag fått. Samtliga symptom stämde/stämmer  på mig :-(

Trist att vara utslagen så länge :-( Som tur är så har det inte krockat med några viktigare saker vare sig på jobbet eller hemma. Lite tur i oturen :-)

Och Norgefilmen då?

Äntligen klar!!! Har suttit ner en liten stund var dag när jag orkat och nu är den äntligen uppladdad :-)

Ni kan titta om ni vill annars inte ;-)


En del skrollningar är lite väl snabba men pallar inte att fixa mer så gilla läget :-)

Jag har klippt ihop det bästa av allt mitt filmmaterial från vår resa. Den innehåller  inte en massa musik då jag vet att Youtube ibland tar bort filmer när man ”lånat” musik osv. Pallar inte att sitta och göra om filmen fler gånger nu :-) Har sett den typ 100gr :-)
Har försökt att få in så mycket av fighterna som möjligt och klippt bort det mesta av pumpandet då det inte alltid är så kul att se.

Inser nu när jag klippt filmen att jag fiskat nästan 6 långa dagar för att få 8 flundror.
Grymma fiskar javisst, men det är samtidigt en j-la massa väntan per fisk……

Det var en skitkul resa men tvekar på att jag gör om det igen. Vi hade ju rekordfiske och hur stor är chansen för det nästa gång??? Ganska liten tror jag…..

Var dock en grym upplevelse utöver allt annat!!!!

Har även hittat lite film från andra deltagare som var på samma resa. Ni kan ju kika om ni vill:


Nu är det dock gädda som gäller igen. Verkar som om höstfisket snurrat igång och det känns trist att inte kunna fiska.

Inser att mitt fiskande innan nyår kommer att bli oerhört begränsat.

KPT (Karlskrona Pike Tournament) 12 Nov med Brink är dock spikat. Skall bli kul som f-n!!!

Har flera resor inplanerade med jobbet samt en fru som jobbar som florist.
December är den jobbigaste månaden för alla florister…..

Siktar dock på ett liv efter nyår där det kommer att ingå en massa isfiske :-)

Isfiske är den ultimata avslappningen. Rigga spöna och sitt sen ner och bara andas.
Finns inget bättre än det för en småbarnsförälder. Den totala lugnet!!
Har plockat fram grejorna och börjat fixa.
Nöjd med pulkan, spöhållarna, spöna men har lite oordning bland mina rullar.
Skulle gärna vilja ha 6st Cardinal 755.
Varför Cardinal 755?? Det var min första ”riktiga” haspelrulle och jag hade en trasig hemma i lådan, köpte en till, en till och på den vägen är det…..
Kul projekt :-)

SKITFISKE!!!!!!!!!!!!!

Totalt antal gäddfisketurer från isen i år : 17
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  i år : 48
Övriga fisketurer:2
Antal isgäddor:16
Antal öppet vatten gäddor: 75
Årsbästa (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
METE PB (Gädda): 9,4kg 101107

1 kommentar: