Summa sidvisningar

fredag 18 september 2009

090918 ÖKENFISKE

Stack ut en snabbis idag innan jobbet.
Visste att det skulle vara lågt och klart vatten men inte SÅÅÅ lågt …..
Trots det både fiskade jag och filmade en hel del.
Nu är det dags för hösten att komma!!
Som det är nu så får man ju försöka köra slalom med betet mellan grönsakerna.
Riggade kameran och ganska omgående lyckades jag lura en snipa att hugga som dock släppte igen…… Ganska fräckt att jag fick det på film i alla fall!!

Gick sen vidare och hittade en gädda som dock inte var speciellt intresserad av mitt bete….

Efter det testade jag ytterliggare ett ställe som när det ger fisk brukar bjuda på riktigt fräcka hugg.
Jag riggade kameran och började fiska. Ganska omgående hugger en gädda betet rakt framför kameran men efter några sekunder lossnar även den.
Jag var inte så ledsen eftersom allt fanns på film…..trodde jag. Hade glömt att starta filmningen….. Så var det med det.

SKITFISKE PÅ OSS!!!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 92
Övriga fisketurer:4
Antal gäddor: 91
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 20grader , klart väder, vattenstånd superlågt, hyperklart vatten med ganska mycket vattenväxter och ”skit”. Fisken högg(men släppte igen) på 4PLAY 13cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar