Summa sidvisningar

söndag 16 november 2008

081013 Gäddfeber

Hej!!

Nu har jag varit lite i Danmark och Schweiz och jobbat ett tag därav avbrottet…..

Har under denna tid kollat på filmen Gäddfeber. Kan ju bara säga att denna filmen är fanstastisk.. Går inte att ungå att bli jerkbiten

Jag har därför fixat ett jerk kit:

Ett gammalt(fint) Shimano spö med knäckt topp som jag fick av brorsans kompis för en 20 år sen. Har behållit det utan att veta varför. Nu fick jag i alla fall nytta av det. En ny toppögla så var det styva korta spöet fixat.

Hittade en rulle på Tradera. En ny Fladen lågprofilrulle med power pro flätlina för 250kr.

Köpte styva jerk tafsar på Ö&B för 50kr.

Köpte en begagnad Buster Jerk "skitmörten" super shallow på tradera.

Totalt: ca 450kr. Billigt!!!!

Har även köpt en digitalvåg, gäddsäck och en lip-grip. Vill slippa gissa.... Om man får den stora….

Eftersom jag var ivrig att testa de nya grejorna så stack jag till f-ån innan jobbet för att göra några kast.

Började med att gå över ca 50meter av ån med UL spöt. Det gav en liten mingädda.

Bytade sen till mitt jerk kit och fiskade på samma ställe. Hade bara som mål att öva att kasta med multirulle då jag aldrig gjort det tidigare.

Första kastet blev nästan en chock.

Det plaskade som f-n när Bustern nådde vattenytan och det gick knappt att få ner den under ytan. Kändes som om man skulle knocka fisken istället för att få den att hugga......

Fick dock in stilen ganska snabbt och gången på betet började faktiskt se riktigt bra ut och då flyttade jag till stället där jag för en månad sen fick mitt PB.

Efter några kast har jag ett ordentligt hugg????!!! CHOCK!!!!!

Jag fortsätter såklart och hoppas att den skall hugga igen.

Det gör den också efter några kast men jag missar den igen!%%&¤%¤#¤#¤

Fortsätter dock och hoppas på att den hugger igen…….

Det gör den och nu är jag beredd med mothugget.

Efter en trevlig kamp kan jag landa den med min nya lip-grip som jag dock inte blev så imponerad av. Under landningen snurrade gäddan som en galning och det orsakade ett litet sår under under underkäken. Jag kommer att kapa av "spetsarna" och svetsa dit typ kulor för att få en kontaktyta som inte skadar fisken. Blir inte det bra så blir det inte mer lip-grip…..

Vikten på denna gädda är exakt 4kg och den är 84cm lång. Trevligt med Jerkbait!!!!

Ca 20minuter med Jerkbait har gett mig min näst största gädda någonsin.

Efter denna fisketuren åkte jag direkt och köpte ett riktigt Jerkspö samt några beten till.

Jag har nu Buster Jerk super shallow, Buster jerk sink, Buster jerk II, Savagear Deviator och ett 4Play. Hooked on Jerk!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar