Summa sidvisningar

söndag 6 september 2009

090906 Liten minitur

Är fortfarande inte helt kry men trots det blev det en minitur med grabben idag.
På första stoppet hade jag ett fint hugg men eftersom jag stod och kollade grabben så …….. blev det såklart ett missat mothugg. Sånt händer.

Efter det åkte vi vidare till ett annat ställe.
På andra kastet hade jag ett riktigt fint hugg som jag även lyckades filma!! Dock lossnade den igen….

Gick vidare en bit och här fick jag faktiskt en gädda att hugga trots att grabben stod och slog med en pinne ivattnet. Även detta finns på film.



Stannade sen till på ytterliggare ett ställe och här hade jag två riktigt fina hugg varav det ena kom med på film. Dock blev det ingen fast fisk här heller….

Kan dock inte klaga. En väldigt kort tur gav en gädda och 4 riktigt fina hugg!
Lättare att fiska själv då man är mer koncentrerad….

Nu återstår bara att klura ut hur man kan konvertera mina xxxx.mov filer från kameran till xxx.avi så att man kan editera dom i datorn. In progress…..
Vill ju kunna visa mina mästerverk!!

Känner också att det nog snart är dags att lägga UL prylarna åt sidan och börja med dom tunga prylarna igen. Skall bli kul. 10+ är det som gäller……..

Nu är även hösten lite på gång känns det som. Idag var första gången på månader som jag kände att det var lite mindre vattenväxter än förra fisketuren. Äntligen!!!

SKITFISKE!!
Totalt antal gäddfisketurer i år : 88
Övriga fisketurer:4
Antal gäddor: 90
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar