Summa sidvisningar

tisdag 23 november 2010

101120 KARLSKRONA PIKE TOURNAMENT 2010

Så blev det äntligen dags för lite fisketävling igen.
Allt hade planerats för att ge mesta möjliga fisketid.
Jag var först på plats vid 4 tiden och när Brink (till sist) kom så packade vi bilen och for iväg som ett skott.
Trots en liten försening så fungerade planeringen utmärkt. Väl på plats så sjösattes båten trots totalt mörker.

Efter det körde vi till samlingsplatsen på Preem i Karlskrona.
Här var det information om tävlingen samt utdelning av startnummer och mätbrädor.

Sen gick starten! In i bilen och iväg som f-n till båten.
Efter en snabb lastning av båten bar det iväg mot havsgäddorna.
När vi körde hade det bildats en fin liten kö vid rampen………

Sen började vi fiska.
Efter en ganska kort stund får jag ett bra hugg på min Buster Jerk Shallow runner modell Jimmy Lindahl.

Inget monsterhugg men ändå ganska bra!!

Jag börjar drilla och efter ett litet tag ser vi gäddan.
Jag blir inte så upphetsad men när vi väl fått upp den i båten börjar Brink snacka om att det kanske är en vinnargädda.

Jag tror detta är första gången som Brink säger att en gädda är stor. Normalt är det jag som pustar, stånkar och skriker om storgäddor:-)

På plankan ser vi att den faktiskt är 95cm lång och dessutom är ganska grov och fin. Vi vägde den inte men den borde ha legat på ca 6+.

Tyvärr satt ena kroken i gälarna så den blödde ganska ordentligt. Vi prioriterade därför en väldigt snabb mätning och fotografering. Därav kortens kvalitet. Gäddan var dock väldigt pigg vid returen och det kändes bra!! Tror det gick bra med den!!! När jag sitter och jämför bilder på denna gädda med en fisk jag fick på samma ställe för någon månad sedan så ser jag att det verkar vara samma fisk. C&R fungerar!!!

Sen fiskade vi av en vik som tidigare gett oss en del fisk men idag var där heldött…..

Efter en flytt så fick då även Brink ett trevligt hugg på sin modifierade Big Bandit Tånglake med 2/0 krokar. Konstigt nog så lyckades han få den att fastna??? Inte så vanligt med Brinks Big Bandit hugg. Upp kom en tjockis på 81cm.

Efter det så kom fisk efter fisk upp med jämna mellanrum.
En 76cm fisk. 


Sen fick Brink en riktigt ärrad stackare på 68cm. Såg ut att  ha blivit anfallen av en haj eller Björn :-)

Blev även en böldgädda på 70cm.

Sen drog Brink sin största för dagen. 82 cm Blekingegädda.

Och sen slog han till med sin minsta…….

Jag lyckades också fånga någon till i vettig size. Här en på 81cm.

Efter typ halva dagen började vi fundera över varför vi inte sett några konkurrenter…..
Vi började fantisera om att alla andra hade djävulskt bra fiske längre in mot land under tiden som vi satt ute på havet och bara fick sporadiska fiskar.

Efter lite velande körde vi mot land och började fiska. I början var det heldött men efter ett tag hittade vi en vik där vi hade ett riktigt sniprace. Inget stort men riktigt riktigt kul!!

Fisk på fisk landades och den riktiga tävlingen glömdes nästan bort i ivern att slå varandra. Brink har ju senaste tiden börjat fiska mer och mer med Buster Jerk istället för med Big Bandit och detta innebär att han nu börjat landa sina fiskar istället för att tappa dom vilket gör han betydligt mer svårslagen ;-)

Nu när jag går igenom korten hittar jag ännu en fin gädda från Brink som vi dock verkar ha glömt mäta….. Hade ingen bild från plankan.

Ser ut som om den kunnat bättra vårt resultat lite till.

Hur gick det då i vår interna tävling? Med bara någon minuts fiske kvar lyckas jag kroka och landa gädda nr 9 dvs jag lyckades kvittera.
9-9 med dagens största till mig.

Riktigt trevlig dag i Blekinge med bra storlek på fisken!!

Och den riktiga tävlingen?

Jag kom på andra plats med min gädda på 95cm (ettan på 98cm).

Team BULK kom tvåa i lagtävlingen med 414cm (5 största fiskarna tagna av teamet).


Har lånat bilderna från Under Ytan bloggen. Hoppas det är ok med grabbarna?

Har räknat nu igen och fick vår totalsumma till 415cm. Jag angav 414cm vilket då var lite fel. För att ha tagit första plats hade det krävts mer än 445cm så det spelade ingen roll.

För att se hela resultatslistan titta på :

www.under-ytan.se 

En bra blogg med mycket stora fiskar. Kolla in!!!

Annars kan jag väl säga att det var en trevlig och bra anordnad tävling med trevliga priser.

Ett stort tack till Under Ytan grabbsen!!

Vissa deltagare hade haft stora problem med att få fisk men jag tycker att vi lyckade riktigt bra så vi får vara riktigt nöjda med dagen.

Nästa år kommer vi tillbaka!!!!

Jag vann en fiskelåda med några beten från CWC(En BB saknas som Brink fick), några valfria beten från Monarch Dok, samt ett tailbete fr Wolfcreek.

En väldigt lustig sak var att ett av betena jag vann var en Buster Jerk Shallow från Jimmy Lindahl….. Samma bete som jag tog min 95cm på och som jag även kastade i sönder. Nu ficka jag en ny!! Det är på detta bete jag fått mina två största Blekingegäddor. Oslagbart!!


Team priset var ett presentkort på 500kr på ABU prylar.

Sen vann vi även vars en buff från Sameo.

Kan inte begära mer av en fiskedag än detta!!

Skitfiske på er!!!!!!

Team BULK

Totalt antal gäddfisketurer i år : 49
Övriga fisketurer:1
Antal gäddor: 111
Årsbästa (Gädda): 9,4kg 101107
PB (Gädda): 9,4kg 101107

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar