Summa sidvisningar

tisdag 15 september 2009

090914 SPINNFLUGAN SLÅR TILL IGEN……

Planen idag var egentligen först och främst att kolla om jag kunde hitta mina borttappade solglasögon. Vet att jag hade dom sist jag fiskade. Sen skulle jag om tid fanns fiska lite med mitt mellan-haspelset och spinnfluga.

På vägen ändrades dock mina planer lite.
Tänkte bara ta några snabba kast först samtidigt som jag filmade lite med nya kameran.
Riggade kameran och började fiska. Inte ett nappp…….
Bytte ställe, riggade kameran och började fiska. Inte ett napp……..
Bytte då ställe ytterliggare en gång. Nu började jag tappa gnistan lite då det inte kändes som om det skulle bli något. Lågt och klart vatten samt fullt solsken…….
Riggade kameran lite sådär halvseriöst och började fiska.
Fick till ett halmesigt kast och började ta hem flugan.
PANG!!! En riktigt fin gädda dyker upp och slukar flugan och gör sen en fin rusning.
Sen kör den in i vassen. Jag går efter och lyckas lossa den. Trampar såklart ner i för djupt vatten och fyller stövlarna. Lyckas dock till sist lyfta upp fisken och lägga den på min avkrokningsmatta.
Eftersom fisken hade snurrat in sig ordentligt i linan så fick jag klippa loss linan innan jag kunde lossa flugan, ta några kort och sen returnera fisken.


Har mörkat lite för att inte avslöja för mycket.
Vikt ca 4-5kg. Troligtvis närmare 5.
Fin fisk på fluga med flurocarbontafs(premiärfiske).
Väl hemma så kollade jag i kameran och upptäckte att jag fångat allt på film.
Hugg drillning osv. Lägger dock inte ut den här då den avslöjar lite väl mycket.
Får bli min egen privata.

Naturligtvis hann jag inte leta solglasögon........

Skitfiske!!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 90
Övriga fisketurer:4
Antal gäddor: 91
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 20grader , klart väder, vattenstånd superlågt, hyperklart vatten med ganska mycket vattenväxter och ”skit”. Fisken högg på spinnfluga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar