Summa sidvisningar

lördag 25 juli 2009

090724 Heldag med Mr Brink

Av en ren händelse kollade jag min blogg på Torsdag kväll och hittade en fråga om jag ville med ut och fiska gädda nästa dag.
Fanns ju bara ett svar……..JA TACK GÄRNA!!!!
Nästa dag kl 09.00 åkte båten i vattnet.
Redan på första stoppet hade vi kontakt.
Inget stort men ändå ett tecken på att det fanns liv därute.
Dröjde inte heller så länge innan vi hade fått vars en gädda modell mindre.
Här är brinks urtidsmonster.


Och här är min.

Notera att min är lite större!
Och ja jag vet! Jag ser ut som en mupp i den kepsen och tröjan och jag är på jakt efter ett nytt bättre ”kit”. Rom byggdes inte på en dag!
Är inte så stolt över min ”coola look” men var bara tvungen att visa gädd-besten.

Efter ett tag började det dock sega till sig ordentligt och vi började söka nya platser.
Då det hade börjat blåsa upp ordentligt så blev vi ganska våta under vårt sökande efter nästa gädda.
Efter ett tag hittade vi dock lugnare vatten och fisket kunde fortsätta.
Dock utan några större fångster.
Efter grillad korv och lite dricka så tog vi nya tag och jagade vidare.
Brink med träbeten och jag med min Buster Jerk. (Jag fick all fisk på samma bete.)


Fisket fortsatte vara segt men trots det lurade jag upp 3 stycken till och Brink 0 styck.

Brink tappade dock en gädda precis vid båten som drog av flourcarbontafsen på mitten???
Han kan själv skriva en kommentar om uppskattad vikt och vad som hände och kanske även om vilket bete som användes! Alla läsare skullle nog gilla det!

Annars måste jag säga att det var en mycket trevlig tur som innehöll det mesta utom storgädda (tyvärr).
Lärde mig lite nya grejor om jerkfiske samt fick lite nya ”måste-ha” ideer. Vem sa att det var billigt med fiske?
Jag betraktar ju mig själv fortfarande som lite grön på det här med Jerkfiske och uppskattar därför allt nytt jag kan lära mig. 10+ lockar!!!!!

Vi hann även med lite motorstrul med en skruv som trillade bort.

Vi fick lite stormväder. (På bilden syns även en kille som är lite ledsen över att han inte fisk mest fisk.)

Efter denna lilla ”storm” lugnade det sig dock ordentligt men då var klockan mycket och det var dags att åka hem.
Väl hemma så upptäckte jag att utslagen jag hade fått på armen natten innan fisketuren hade spridit sig över hela kroppen så att hela jag såg ut som en jättesalami.
Full fart in på akuten där jag fick 2 doser kortison. Var sen tungen att stanna kvar där tills utslagen börjat lägga sig………………….
Kom hem ca 06.00.lite sådär halvsliten!!!!!!

Dagens resultat
4-1 till min fördel samt att jag fick största gäddan(som var en plutt).

SKITFISKE!!!!!
Totalt antal fisketurer i år : 79
Antal gäddor: 69
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur varierande under dagen (varmt) , varierande väder, vattenstånd + 5cm, superklart vatten, Fisken högg på Buster Jerk Shallow färg Jimmy Lindahl (billigt plast bete)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar