Summa sidvisningar

fredag 7 november 2008

080607 Fiskebiten .... igen

Efter att inte ha fiskat på länge (typ fler år)så fick jag en dag en ide om att åka ner en sväng till den å som jag brukade fiska i när jag var yngre.

Tror att det beror på att jag har saknat en hobby sen jag sålde min mc (KTM 640 LC4 Supermotard). Man måste ju ha en hobby liksom.....

Jag letade fram min gamla Cardinal 752 med tillhörande UL spö samt några spinnare och sen bar det av.

Började ganska trevligt med en öring och en liten liten  gädda.

Efter det så gick jag vidare längs med ån och letade efter bra ställen att fiska på. Efter ett tag kom jag fram till en liten bro där jag som ung sett en del stora gäddor. Jag smög mig fram och lyckades få till ett superkast in under bron.........

Som i slowmotion kommer det en ordentlig gädda ut ur vassen och slukar min lilla Vibrax spinnare.

Efter en ganska ordentlig fight med mina UL grejor så får jag dock upp den ur vattnet och tar några bilder innan jag släpper tillbaka den. Noterar att den har ett ganska ordentligt ärr i överkäken från en tidigare skada.

Uppskattar vikten till ca 3 kg. Stor gädda i liten å på lätta fiskegrejor.  Kommer nu ihåg hur härligt det är med fiske!!!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar