Summa sidvisningar

måndag 20 april 2009

090419 Repris av gårdagens mete

Efter metet igår ville ju barnen såklart meta idag igen.

Då stora grabben börjar bli tillräckligt stor för att själva kunna fiska nu så fixade jag till ett eget spö till honom idag.
Jag kortade ner ett teleskopspö från 3 till 2 meter och riggade det med ett klassiskt röd vitt flöte.
När vi kom fram fick jag omgående ett par abborrar och sen dog det ut.
Jag lade då undan mitt spö och försökte ”coacha” den blivande storfiskaren att fånga sin första egna fisk utan hjälp.
Efter några minuter skriker han!
- PAPPA JAG HAR EN STOR GÄDDA!!!
Jag går fram och hjälper honom och inser att han fastnat i botten…..tror jag först.
När jag drar så börjar det dock ge med sig och plötsligt ser vi denna i ytan.


Någon jä-la id-ot har slängt i en fiskfälla och sen bara lämnat den åt sitt öde…..
Vi lyfte upp den och tömde ut den i vår C&R balja för att överblicka läget.
Trots att den verkade ha legat på bottnen väldigt länge så levde dom flesta fiskarna. Efter ett kort fick alla simma hem igen.


Man undrar vad folk tänker på som gör sånt här?

Efter det så fiskade vi vidare och grabben fick då till sist sin första helt egenfångade fisk!
En kort stund efter fisk han en till!!!
Detta trots att även jag fiskade och verkligen brukade allvar……
Gissa vem som blev mobbad?
-Jag har fått 2st och du har inte fått något alls pappa.
Man blir redan ”omfiskad”. Hur skall detta gå?
Trevlig fisketur som dock inte räknas i statistiken!


Totalt antal fisketurer i år : 43
Antal gäddor: 28
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 13 grader, klart, vattenstånd ? , grumligt vatten/ mete med mask

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar