Summa sidvisningar

tisdag 14 april 2009

040913 Underbart väder och slitna smågäddor!

Har nu tillbringat nästan hela påsken med att byta fönster på huset. Börjar faktiskt bli ganska less på fönsterbyte…..
Nu har jag bara balkongdörren med fönster kvar att byta sen är det nästa projekt som gäller.

Efter allt husjobb så var det ganska skönt då det idag blev möjligt att ta en liten fisketur.

Frun tog småtjejerna på en runda i cykelsläpet och jag tog med grabben till Q-sjön.

Hade inge större förhoppningar om att få fisk då jag vet hur det är att fiska med barn……

Brukar mest bli en massa spring hit och dit för att hjälpa till med alla möjliga saker. Idag blev det dock annorlunda! Jag fick faktiskt några minuter över till fiske!!

Började med en Buster Shallow Nemo då denna tidigare visat bra resultat i denna sjö.
Fattar inte varför men den funkar alltid bättre än naturligt färgade beten här???

Efter bara ett par kast kommer en gädda (ca 3kg) som skjuten ur en kanon och hugger mot min Nemo men missar…..

Hmmmm……

Kastar vidare och lyckas ganska omgående fånga en Snipa på ca 1,5kg. Den var väldigt sliten. Måste vara pga leken?
Grabben fick drilla den sista metern vid bryggan och den även hålla den vid fotografering. Han ser ganska stolt ut, eller? Är nog dags att handla ett eget "kit" till honom.



Efter det bytte jag till en 19cm 4Play Koi. Efter lite fiske hade jag ett fint hugg men efter bara ett par sekunder släppte den uppe i ytan…..
Sen var det fikapaus.

Bytte sen tillbaka till min Nemo och efter ytterliggare ett litet tag fick jag faktiskt en liten sliten mingädda på under kilot som jag inte ens fotograferade.
Sen var det fika igen och efter det bar det hemåt.

Inte så illa med en minitur ibland!!!

Jakten på 10+ fortsätter dock. Jobbar sena skiftet denna veckan så förhoppningsvis kommer det att bli lite fiske innan jobbet. Var? Förhoppningsvis där det simmar stooora krokodiler……

SKITFISKE PÅ ER!!!!


Totalt antal fisketurer i år : 41
Antal gäddor: 24
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 19 grader, klart, vattenstånd ca? , halvgrumligt vatten/ , Buster Jerk shallow Nemo/ 4Play Koi 19cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar