Summa sidvisningar

torsdag 16 april 2009

090415 Stormfiske

Det blev ett besök i N-sjön innan jobbet idag. Hoppades inte på så mycket då leken verkar vara i full gång….
Började på ett av mina favoritställen som alltid brukar ge fisk.
Idag blåste det dock åt fel håll. Det blåste utåt… Dessutom var det halv storm…
Trots försök med både mete (deadbait), Buster och 4play hade jag inte minsta känning.

Vandrade då iväg till ett ställe där det var pålandsvind.

Vinden gjorde att det knappt gick att fiska på ett vettigt sätt.
Valde då att bara meta. Som vanligt började det dock att krypa i kroppen på mig efter några minuter. Kopplade på en Buster Sinking och försökte kasta lite samtidigt som jag metade.


Redan efter några kast fick jag ett ganska mesigt hugg. En sliten snipa landades och returnerades.

Kastade vidare och fick efter 3 minuter en till. Denna var av lite trevligare storlek men även den var sliten. Såg dock ganska bukfylld ut.



Kastade vidare och fick omgående en sliten snipa till.

När jag returnerat den så såg jag att mitt mete drivit in i vassen. Började veva in och kände då att jag hade napp??!!???

En gädda hade slukat betet, krokat sig själv fint och sen simmat in i vassen utan att dra under flötet.
Denna gädda var inte så stor men fightades riktigt bra. Skönt att höra lite slirbroms!!!!



Krokarna på min Buster fick lite stryk idag då jag ofta väljer att klippa krokarna på utsidan istället för att dra tillbaka dom på smågäddorna.

Vill ju att dom skall klara sig bra och bli riktigt stora.

När jag kom till jobbet insåg jag att jag sett fel på klockan och åkt till jobbet 30minuter för tidigt!!!
Blev därför en sväng in om Fiskekompaniet där jag handlade lite nya trekrokar och snackade lite med Mr Stahle. Rekommenderar verkligen att ni läser hans artikel om storgäddor i småvatten som publicerades i senaste numret av Fiske Feber.

Skitfiske på er!!!!!
Totalt antal fisketurer i år : 42
Antal gäddor: 28
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 13 grader, klart, vattenstånd ca? , halvgrumligt vatten/ , Buster Jerk Sinking , mete deadbait

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar