Summa sidvisningar

torsdag 9 april 2009

090409 Var är fisken???

Det blev en lite längre tur till nedre delen av B-ån efter jobbet idag.
Detta är ett ställe som ser superhett ut men trots att jag fiskat där flera gånger tidigare har jag aldrig fått något….

Idag hade jag dock tänkt att ändra på det!!
Med fiskelådan laddad med både Buster och 4 Play så hade jag tänkt att bryta den nedåtgående trenden.

När jag kom fram såg allt perfekt ut och det riktigt luktade gädda i luften.



Denna lukt försvann dock ganska snabbt efter en timmes fiske utan minsta lilla känning.

Mina beten såg så läckra ut i vattnet att jag nästan själv ville hoppa i och hugga men tydligen tyckte inte gäddorna det…….

Efter ännu mer kastande på nya platser insåg jag att det helt enkelt får läggas ut ännu ett fiskepass utan fisk på bloggen………
Det 6:e passet på raken utan fisk! KATASTROF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Känns inte alls så roligt.

Har aldrig hänt förut. Man blir ju nästan rädd för att sticka ut och fiska fler gånger. Tänk om det skulle bli 7 och 8 och…….. Brrrrrrr hemska tanke!!!

Får se vad som händer under påsken?
Kan ju kanske inte påstå att jag är sådär dundersugen på fiske just nu men samtidigt vet jag att när jag vaknar imorgon så……..

Har dock planerat att fortsätta med fönsterbyte på huset samt att jobba vidare i min lilla källare. Håller på att förbereda ett rum som skall bli min egen ”Josef Fritzel” källare.

Just nu är där inte så mysigt men det skall efter renovering innehålla en arbetsbänk med verktygstavla som kan användas till lite småmek samt en fiskehörna med allt som behövs.

Skall ha ett skrivbord att sitta vid samt ett antal skåp. Vill ha plats för rullar, fiskelådor, färdigtacklade spön, otacklade spön, linor osv…..

Innan jag kommer dit måste jag dock göra typ allt. Har börjat med att knacka ner lös puts. Efter det skall väggarna putsas upp och sen skall både väggar och golv målas.
Sen skall all belysning bytas ut och el skall dras fram till båda bänkar.

Sen kan jag börja inreda. Alla fattar nog att jag inte får min fiskehörna imorgon……

Jag kanske till och med hinner fånga en gädda innan jag är färdig?????? :-)

SKITFISKE!!!!!!!!!!

Totalt antal fisketurer i år : 39
Antal gäddor: 21
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 17 grader, klart, vattenstånd ca -15cm, klart vatten/ , 4play 19cm, Buster Jerk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar