Summa sidvisningar

fredag 3 april 2009

090402 Stort bete = stor fisk!!!

Idag var det dags igen! Trots att jag fortfarande mår ganska risigt och har en bihåleinflammation på G (doktorn imorgon) så var jag bara tvungen att sticka ut till K-ån.

Vädret var ju fantastiskt!!!

Dagens plan var att bara fiska med stort bete för att på så sätt fånga den stora…

Jerkspöet laddades med 25cm & 107g 4play och spinnspöet laddades med dubbla trekrokar för att användas till ”sillspinn” (deadbait).

Efter en hel del av både ”sillspinn” och jerkande med miniubåten 4play så kunde jag inte hålla mig utan bytte till en Buster Jerk.

På första kastet hade jag då en följare på ett par kilo. Vägrade dock att hugga hur jag än gjorde……

Mer spännade än så blev det inte idag………… Har nästan glömt hur en gädda ser ut…..

Nästa fisketur blir till ett annat ställe. Vet dock inte var……..eller när…..

Vill sen också berätta hur jä-la förbannad jag blev idag på alla idioter (ursäkta de starka orden) som skiter i var deras skräp blir av. Att folk inte har mer i skallen? Jag tycker att alla som inte bryr sig skulle tagit en tur ner till Rumänien (jag har länkat till mitt besök där under ”HÖJDPUNKTER”) Då skulle alla dessa idioter förstå vad som händer när ingen bryr sig……..

På parkeringen låg det en massa skräp vilket gör mig jättearg men det som gjorde mig ännu mer arg var att det låg en tom förpackning med fiskelina och bredvid låg det ca 100 meter nylonlina i en enda stor härva. Någon har alltså bytt lina på rullen och bara lämnat det på marken.



Nere vid ån låg det också en hel del skit (alu-burkar, påsar osv) som folk bara lämnat.

Om jag skulle råka se någon som gjorde något sådant vet jag inte vad jag skulle ta mig till.

Jag hoppas för deras egen skull att de inte låter mig se det………

Som vanligt. Skitfiske på er!!!!!!

Totalt antal fisketurer i år : 36
Antal gäddor: 21
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 10 grader, klart, vattenstånd ca -15cm, klart vatten/ , 4play 25cm, sillspinn, Buster Jerk Sinking

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar