Summa sidvisningar

tisdag 13 oktober 2009

MER LEKSAKER!!!

Var inne en kort sväng på Fiskekompaniet igår.
Behövde egentlligen bara några lekande så att jag kan göra fluorokarbontafsar.
Gillar inte det där med att knyta lina mot lina ……… Sorry alla proffs!
Väl där så hittade jag ju plötsligt en massa saker jag behövde. Farligt!
Lyckades dock med att gå ut från butiken med bara mina lekande samt ett Strike Pro 6,8” spöfodral för 275kr (bra pris!).


När jag sen kom hem så upptäckte jag dock till min stora besvikelse att det inte gick att få ner spöet…….
Sen upptäckte jag (läs min fru) att fodralet var lite för mycket ihopsytt. Gick inte att öppna dragkedjan fullt. 5 minuter vid symaskinen så var det fixat(av min fru)! Gött!!!
Är dock tveksam till måtten. Mitt spö är 6,6” (198cm) och jag har ca 1-2cm tillgodo.
Tror det hade varit svårt med ett 6,8”……..
Nu är jag nöjd i alla fall!! Perfekt att ha när grejorna skall slängas in i bilen när man tex skall till Blekinge (PÅ FREDAG!!!) Skall bli så underbart!
Blir nog inget fiske innan dess tror jag men sånt kan ju ändras snabbt. Nästa fisketur blir ju nummer 100 i år. Hade ju varit trevligt med en superfisk då…….

SKITFISKE!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 99
Övriga fisketurer:4
Antal gäddor: 97
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar