Summa sidvisningar

lördag 10 oktober 2009

091010 TILLBAKA VID NYA VATTNET………….

Kände mig egentligen inte riktigt i form för fiske idag pga företagsfest i Torsdags och avdelningsfest igår men idag var fiskesuget större än baksmällan.
Man får ingen gammelgädda hemma i soffan…………..

Gav mig iväg och planen var att fiska på ett mina vanliga ställen men kasserade den planen då jag kom fram och upptäckte att alla mina fiskeställen var upptagna av kossor…..

Istället för att köra hem igen valde jag då att köra till det nya stället där jag för några dagar sedan tappade en fin gädda.

Idag var förhållandena MYCKET bättre än sist.
Lagom med vatten och lite lite grumligt. Perfekt!!!!

Började att fiska av stället där jag sist tappade gäddan.
Redan på första kastet kom en snipa och försökte tugga i sig min Zam Z Tail.
Fastnade dock inte.
Efter det hände inget trots försök med en massa olika beten…..
Bytte tillbaka till Tailen och då högg det till ordentligt på exakt samma ställe som sist men även denna gång förlorade jag. Det var en fin gädda…..
Lite dämpad vandrade jag vidare och fiskade av ställe efter ställe utan ett enda napp.
Det ena såg hetare ut än det andra men inte ett liv……….
När jag då kom fram till ännu ett ”hett” ställe bytte jag till min Wolfcreek-lackade Pig och kastade ut. En snipa högg direkt!! Första gäddan på Pig. Liten men dock en fisk!!!


Efter detta bytte jag tillbaka till min Zam Z Tail men utan någon mer fisk.
Lite gladare vandrade jag då vidare för att leta efter fler ställen.
Kom fram till ännu ett ”hett” ställe och började fiska av det med min Zam Z Tail.
På tredje kastet suger det till och en fin gädda är krokad!!
Efter en härlig fight landar jag den, lossar krokarna, fotograferar och returnerar den sen i samma skick som innan. Den var hungrig trots en kräftklo som stack upp ur svalget.

Så j-la gött! Bra uppvärmning inför Fredagens fiske i Blekinge(om allt klaffar). Nu är jag på G!!! Ni i andra båten får passa er!!!!!



Efter denna gädda var det dags att åka hem. Stannade till på vägen till bilen och försökte få den där gäddan att hugga som aldrig vill fastna men det lyckades inte…….
Verkar vara ett ganska bra ställe och här finns större enligt Sxxxxx. Får se vem av oss som lyckas lura upp den först? Kanske båda?

SKITFISKE!!!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 99
Övriga fisketurer:4
Antal gäddor: 97
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 10grader , växlande molnighet , vattenstånd ganska normalt, lite lite grumligt, Fisken högg på the PIG & Zam Z Tail

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar