Summa sidvisningar

tisdag 20 oktober 2009

091019 FF I BLEKINGE………

Behöver inte säga att förväntningarna inför denna dagen var ganska höga?
Förhållande verkade vara optimala.
Lite lagom varmt, halvmulet med duggregn ibland och vindarna från rätt håll.
Allt verkade peka på superfiske!!
05.15 var jag på plats enligt plan och en kvart senare kom Kapten Brink.
Över med prylarna i hans bil och sen iväg.
Väl framme laddades båten med våra prylar och sjösattes sen.
Fortfarande i halvmörker fixade vi de sista grejorna och precis lagom till ljusets ankomst bar det iväg ut på vattnet.


Vi började fiska av ställena ett efter ett.Efter en timme har vi fortfarande inte haft en enda känning då Brink plötsligt säger.
- Kolla jag hade en efter!
Jag ser en fin virvel och ett par sekunder senare är det fast fisk.
Liten snipa säger Brink men efterhand som den kommer närmare båten ser vi att det är en ganska fin gädda som sugit i sig hans Rapala X-Rap Subwalk. Stor snipa!! Exakt vikt 5 kg.


1-0 är ju inte hela världen tänker jag och så fiskar vi vidare.
Timme efter timme går och Brink har en kontakt till men jag känner ingenting…..
Det enda roliga/tråkiga som händer mig är att jag nästan förlorar mit spö.
Jag laddar på för ett långt kast, får backslag och hela skiten flyger rakt ur handen på mig och landar i havet. Dök efter med handen men missade precis spötoppen.
Eftersom det inte var så djupt kunde vi dock fiska upp hela spöet med Brinks spö.
Ganska orutinerat att tappa spöet! Kan bara skylla på mina fleecevantar. Blir ett par nya Rapala fiskevantar a.s.a.p. Värsta fiskesällskapsresan……
Eftersom vi inte hittade någon fisk inomskärs bar det iväg utåt och efter ca 4 timmars fiskande smäller det till igen. Även denna gång på Brinks prylar.
Denna gång högg gäddan på en Beavort Tail.
Även detta var en fin gädda som vi först trodde var större än första gäddan men som vid vägning visade sig väga 1 kilo mindre. Ibland har man fel ….. Fin var den i alla fall!


Efter detta fiskade vi vidare och det dröjde inte länge förrän det högg igen.
Ännu en gång på Brinks spö!! Även denna gädda högg på en Beavort Tail fast med annan färg än förra gången. Verkar vara ett hett bete. Denna gädda var dock inte så stor. Vikt ca 3 kg.

Snygg posering. Antar att man ser och känner sig så cool när man dominerar så totalt.
Efter denna fisk höll vi lunch inne i en lävik. Riktigt gött.


Fisket fungerade inte för mig men mina nya kläder fungerade iallfall bra. Jag var varm och go hela dagen.
Efter lunchen fiskade vi vidare ända tills mörkret kom utan att känna ett liv.
Då återvände vi till rampen och avslutade fiskedagen.
Summering:
Brink ett par kontakter samt 3 gäddor landade.
Jag inget.
3-0 känns tungt men jag kommer igen. Det kan jag lova!
Nu är det nya tag som gäller.
Skall nu göra en (nästan) total utrensning i fiskelådorna och sälja beten som jag inte använder på Tradera. Sen skall jag handla nytt!! Kul!!

SKITFISKE PÅ ER ALLA OCH TACK FÖR ALLA KOMMENTARER!!!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 101
Övriga fisketurer:4
Antal gäddor: 97
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 7-8grader , växlande molnighet/duggregn , vattenstånd mellan 0cm och lägre, kristallklart vatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar