Summa sidvisningar

lördag 3 oktober 2009

091002 FISKE INNAN JOBBET

Idag hade jag planerat att fiska på två ställen. Ett jerkställe och ett UL ställe.
Började med jerkstället och körde idag hårt med min Zam Z Tail.
Blev förtjust i det betet redan första fisketuren trots att jag inte fick någon fisk..
Redan på ett av dom första stoppen hade jag ett bra hugg precis framför fötterna.
Ville dock inte hugga mer efter det…………
Gick då vidare till ett ställe där jag tidigare haft kontakt ett par gånger med en fin gädda.
Jag hann knappt kasta ut min Zam Z Tail och börja veva hem då det högg till riktigt ordentligt!!
Efter det gjorde gäddan ett par riktiga super hopp rakt upp i luften. Häftigt!!! Vikt  ca 4,5kg.

F-N att jag inte hade riggat min kamera för filmning………..

Efter en bra fight får jag då in den mot land och ser att gäddan svalt betet totalt.
Landar fisken och börjar operation kroklossning. Tailen satt ordentligt fast långt ner i gälarna men efter en del meck och en avklippt krok så var den loss.
Då det blev ganska blodigt både pga fisken och mig så tänkte jag tvätta av lite blod innan fotografering. När jag då satt där i vattenbrynet med fisken och kände att den ville hem så hoppade jag över fotot och lät den simma hem direkt istället. Jag såg var den ställde sig för återhämtning och jag hoppas det gick bra. Vill ju gärna kunna fånga den igen!
Det blev i alla fall ett foto på resterna.


Satt och läste om tailbete på fiskesnack och där var det en kille som nämnde att taibete ofta sitter djupare än vanliga jerks. Får se framöver om den teorin stämmer.
Efter detta fiskade jag vidare utan ett enda hugg.
Vädret var helknasigt hela dagen och ena sekunden var det varmt med imma på brillorna och andra sekunden frös man trots vinterjacka och vantar. Sjukt!
Jag

Hoppade då in i bilen och körde mot mitt UL ställe.
Upp med UL spö och kamera och börja fiska.
Redan på andra stoppet hade jag ett bra hugg men tyvärr fastnade den inte.
Blev dock en film. Kolla 1min25sek in på filmen. Ingen 10a men på UL är ju allt kul!

Efter det blev det inte mer. Inte heller på mitt ”säkra” ställe som alltid brukar leverera fisk.
Dags att åka och jobba.

Har också handlat lite nya prylar.
En Esox Lucius slow sink 100g samt ny fiskehandskar (för havsfiske vintertid).
Var ju ute i vintras och fiskade på havet med mina tumlösa vantar och det var ingen succe. Tappade ju känseln i varenda fingertop redan efter 10 minuter. Sen var det ju bara 3h50min kvar av fisketuren……… NO MORE!!


SKITFISKE!!!
Totalt antal gäddfisketurer i år : 97
Övriga fisketurer:4
Antal gäddor: 95
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 7-10grader , växlande väder, vattenstånd superlågt, Fisken högg på Zam Z Tail

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar