Summa sidvisningar

torsdag 14 maj 2009

090514 Skitfiske……..

Tillbaka på samma plats som igår.
Fiskade med alla möjliga beten från fiskelådan utan att fånga en enda fisk…….
Hade en öring-följare av fin storlek men inget annat.
Testade med 4 Play 19cm, 13cm , Buster Jerk, Jättespinnare, vanliga spinnare och skeddrag. Det var inte min dag idag (heller).

Stället som gav ett monsterhugg igår var idag heldöttt. Synd!!!! Jag hade hoppats!!
Vädret var dessutom helkass. Blåsigt och regningt just när jag fiskade. Både före och efter var det fint.
Är nog dags att byta ställe och fiskesätt ett tag. Får se vad jag bestämmer mig för.

Är sugen på att meta med levande bete men då måste man ju fixa betesfisk…….

På Lördag är det fisketävling i en sjö som gäller. I en sjö där det normalt sett är fiskeförbud har det anordnats en fisketävling för att undersöka vilka arter som finns i sjön.
Jag kommer såklart i första hand sikta på stor gädda !!!! Om det finns gädda där?????
Kommer dock att ladda bilen full med mina olika spö för att även kunna byta inriktning under tävlingen. Tävlinger går nämligen ut på att fånga flest arter.

Skall bli trevligt, hoppas jag. Känns som det kan bli flipp eller flopp. Tänk om det bara finns typ mört i hela sjön? Kul fiske…….

Skitfiske på er!!!!!!!!
Totalt antal fisketurer i år : 55
Antal gäddor: 35
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 15 grader, molnigt, blåsigt och regningt, vattenstånd -20cm , klart vatten/ , alla beten testade utan resultat, öring-följare på 4 Play 13cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar