Summa sidvisningar

måndag 11 maj 2009

090511 Jakten fortsätter!!!!!

Gissa vem som gjorde färdigt fönsterna utvändigt under helgen? 


Vaknade innan klockan ringde idag och kunde då inte låta bli att göra ett försök på stället där jag för någon vecka sedan hade en mycket fin följare….. Kallar den O-ån.
Började med spinnflugan och fiskade över en bra bit utan att ha den minsta känning.

Det känns som om denna del av ån innehåller få men stora gäddor. Jag har ju redan sett bevis för detta och vad är det som säger att jag såg den största? Det borde finnas 10or här….

På med en Buster och sen började jag gå uppströms. Då kommer en bonde skrikande med en spann i handen. Jag undrar vad som står på och då ser jag att han kallar på en flock med kor. Jag blir lite orolig då jag inser att korna verkar vara i ”min” hage men när jag tittar en gång till ser jag dock att dom är utanför min hage på vägen och på väg mot min bil som står med öppen bagagelucka…..


När korna är ca 5 meter från bilen tar jag par lugna steg mot korna(lätt att vara tuff med taggtråden emellan oss) och då blir dom rädda och går bort från bilen och ut på åkern. Då dyker det upp en annan bonde som följer efter rymlingarna.


Efter att ha betraktat ”skådespelet” en stund återgår jag till fisket.
Jag beslutar då att kasta över samma sträcka med Bustern som jag fiskade av med spinnflugan. Bytet av betet gjorde ingen skillnad……

Precis när jag är på väg att avsluta och köra till jobbet gör jag ett sista kast precis vid bilen på stället där jag tidigare hade den fina följaren.
Det blir ett ganska fjuttigt kast på max 10 meter. Jag börjar jerka/pimpla hem Bustern och då händer det! En FIN gädda kommer från ingenstans och suger i sig hela Bustern!!!
Först är jag är inte riktigt med på vad som händer men när jag väl vaknar upp från min törnrosadröm så drar jag till ett mothugg!! Självklart lyckas gäddan att inte fastna utan Bustern kommer flygande rakt mot mig i 700km/h. Jag slänger mig ur vägen för att inte få den i ansiktet. Bustern landar bakom mig på vägen precis bredvid bilen……

Ren tur att den inte landade på bilen och gjorde ett märke……

Hade ju inte varit så trevligt med förlorad gädda och repad/bulig bil.

Jaja nya tag nästa gång! Nu vet jag att här finns FIN fisk!!

Skitfiske på er!!!!!!!!!

Totalt antal fisketurer i år : 52
Antal gäddor: 34
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 8+ grader, klart väder och vindstilla, vattenstånd -20cm , klart vatten/ , spinnfluga , Buster Jerk sjunkande (gav hugg)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar