Summa sidvisningar

fredag 1 maj 2009

090430 Meta gädda……

Planen idag var att jag, Daniel och Peter skulle meta gädda i Q-sjön.
I planen ingick såklart även att fånga lite stora gäddor……

Väl framme vid Q-sjön laddade vi våra spön och hoppades på det bästa.
Daniel lyckades få en liten gädda redan på ett av dom första kasten. Foto och sen retur.


Bra start!!!

Sen laddade vi våra gädd-metspö och kastade ut.
Tog dock inte så många sekunder innan vi insåg att det skulle bli ganska jobbigt. Pålandsvinden gjorde att det hela tiden drev in mot land……
Ganska snabbt avslutade vi metet och stack till en annan del av sjön och kastade lite med både spinnare, spinnfluga och 4Play utan resultat. Inte heller här blev det något……

Körde vidare och fiskade på flera ställen som tidigare levererat fin fisk men som idag inte ens gav ett litet nafs……. Peter sa dock att han hade en gigantisk öring efter 2 gånger på ett av ställen. Synd att den inte ville hugga!

Till sist bestämde vi oss för att stanna till vid A-ån på samma ställe som jag igår fick de fina gäddorna. Här fick Daniel ännu en jättegädda på sin spinnare. Foto och sen retur.


Jag körde med spinnfluga och hade precis som igår flera följare. När jag och Peter står och pratar och tittar på spinnflugan samtidigt som jag vevar hem så kommer en gädda från ingenstans och gör en kraftig attack mot flugan och fastnar. Liten snipa som efter ett foto av Peter returneras. Jag har alltså ingen bild. Kommer kanske senare.
Det var ju inte direkt Loch Ness odjuret så det känns som det kvittar……

Sammanfattat kan man säga att vi idag fiskade på flera superheta ställen men huggvilligheten var katastrofalt dålig.

Daniel- 2 minigäddor
Jag 1- minigädda
Peter- FF

SKITFISKE PÅ ER!!!!

Totalt antal fisketurer i år : 49
Antal gäddor: 33
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 20+ grader, klart, vattenstånd -25cm , klart vatten/ 4play 19cm, spinnfluga, spinnare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar