Summa sidvisningar

tisdag 5 maj 2009

090505 FF men ändå glad!!!

Vaknade tidigt idag och kunde bara inte låta bli…..
Kastade in haspelspöet i bilen och stack iväck till M-ån innan jobbet.
Väl där så var det på med spinnflugan och så började jag fiska.
Vädret var uselt!!! 7 grader, regn och halv storm!!!
Ville trots det fiska…….. Under ett av dom första kasten ser jag en ordentlig virvel bakom flugan som indikerar missat hugg! Fortsätter ta hem flugan och då smäller det till!!
En hygglig gädda har tagit flugan.
Efter några sekunder lossnade den dock. Humöret höjs dock lite efter detta och jag fortsatte fiska med höjda förhoppningar.

Efter ett kort tag har jag ett hugg till men även denna gången lossnar den…..

Hoppar då in i bilen och kör en liten bit nerströms för att se om lyckan är bättre där.
Har inte fiskat här så mycket men alltid haft en känsla av att det kan finnas fin fisk här.
Nu har jag inte längre några träd som ger lä och vädret här är riktigt jobbigt.


Fiskar trots det i ca en timme utan minsta känning. Testar med både spinnare , fluga och 4 Play utan att känna det minsta lilla nafs……..

Hur kan en gädda låta bli denna flugan??



Precis när jag är på väg att lägga ner verksamheten händer det!!!
En riktigt grov och fin ”metergädda” följer flugan ända fram till fötterna på mig för att sen bara vända om och sticka.
Detta fick min puls att höjas ordentligt och efter detta testade jag allt för att lura den till hugg men inget funkade…..
Det positiva är att jag i alla fall vet att detta ställe har potential!!! Dom finns här!!! Dom kan inte lura mig för evigt!!!
Idag betydde FF Fet Följare och inget annat!!!

Skitfiske på er!!!!!

Med vänlig hälsning Jörgen

Totalt antal fisketurer i år : 50
Antal gäddor: 33
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 7+ grader, regn & blåst, vattenstånd -20cm , klart vatten/ 4play 19cm, spinnfluga, spinnare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar