Summa sidvisningar

tisdag 12 maj 2009

090512 Fantastisk morgon

Blev en kort tur nu imorse också. Var bara 4 grader imorse men underbart väder så det gick ju inte att stå emot…
Först gjorde jag ett kort stopp i F-ån men nu börjar där bli svårfiskat. Som att fiska i en skål med sallad. Grönt på kroken i nästan varje kast.
Efter 5 min körde jag vidare till C-ån. Parkerade bilen och gick sen en bit längs med vägen innan jag gick ner till ån och började ”fiska mig tillbaka”.

Började med spinnflugan utan ett enda napp. Bytte sen till en 4 Play skitmört utan att få ett enda napp. När jag hade fiskat av ungefär halva sträckan så bytte jag till en Buster Jerk Shallow…….
På första kastet smäller det till och en fin liten gädda på ca 2 kg landas fotograferas och returneras. Bra fighter!


Tänker efter det att jag nog skrämt varenda fisk inom en mils radie men gör trots det ett kast till. Smäller till igen och efter en liten stund inser jag att det inte känns som en gädda. Till sist ser jag att det är en fin havsöring! Vikt ca 1,5 -2 kg. Troligtvis nytt PB. Inte så viktigt som PB för gädda…….

Den landas, fotograferas och returneras.


Efter det är jag nästan framme vid bilen men stannar till och gör några sista kast .
Nu smäller det till igen och en gädda på ca 3-4 kg krokas. Efter en fin fight kommer den in till land och jag plockar fram kameran…………och då lossnar den. Gjorde ju inget. Jag fick ju fighten och det var ju inget PB så det var bra för oss båda.
Efter detta blev det jobb.

Sammanfattningsvis så var det en underbar mini-fisketur innan jobbet. Dock så hade jag inte ett enda napp på de ställen som såg absolut hetast ut. Här finns större gäddor och jag kommer inte att ge upp förrän jag fångat dom!!!

Skitfiske på er!!!!!

Totalt antal fisketurer i år : 53
Antal gäddor: 35
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 4-10 grader, klart väder och vindstilla, vattenstånd -20cm , klart vatten/ , spinnfluga , 4-Play skitmört, Buster Jerk shallow (gav fisk)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar