Summa sidvisningar

torsdag 7 maj 2009

090506 Returmatch


Planen idag var att upprepa fisketrippen jag gjorde igår men med den stora skillnaden att jag hade tänkt att fånga storgäddan istället för att bara titta på den……….

Vädret idag var lika kass som igår. Kallt , regnigt och blåsigt.

Hade laddat upp med mitt BFT Walker spö samt Ambassadeur CS Pro Rocket rulle. Detta för att kunna fresta storgäddan med lite Jerkbaits.
På första stället valde jag dock att börja med spinnflugan då den tidigare har gett bra resultat här. Att det sedan börjar bli svårt att fiska med något annat pga växtligheten gjorde ju inte valet svårare.

Hade inga större förhoppningar på att kunna kasta fluga med multirulle……

Jag blev dock förvånad över hur bra det gick. Inga problem alls att få flugan dit jag ville!!

Efter bara några kast kommer en fin gädda som skjuten ur en kanon och slukar flugan.
Mothugg och jag har fast fisk!!!!
Efter en fin fight landas fisken, fotograferas och får sen simma hem igen helt oskadd.
Här är 2 bilder på samma fisk. Fint krokad!


När jag sen sitter och kollar bilder ser jag att det är samma gädda som jag fick den 29e April på ungefär samma ställe med samma bete. Det vill säga för drygt en vecka sedan. Fantastiskt skönt att se att C&R fungerar så klockrent!!!!
Jämför själv bilderna här under! Samma fisk.


Efter detta körde jag till platsen där jag igår såg metergäddan. Försök med både fluga, jerk och 4Play var helt verkningslösa. Det enda som hände var att en gädda i mini storlek försökte sluka min Buster men de stora ville inte alls…….. Kanske nästa gång?

Oavsett vilket var det i alla fall en bra tur idag!!
SKITFISKE!!!!!!!!!

Totalt antal fisketurer i år : 51
Antal gäddor: 34
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 8+ grader, regn & blåst, vattenstånd -20cm , klart vatten/ 4play 19cm, spinnfluga (gav fisk), Buster Jerk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar