Summa sidvisningar

onsdag 13 maj 2009

090513 Brutalaste hugget någonsin!!!!

Blev ett minibesök i C-ån även imorse……
Nu skulle den stora upp!!!
Laddade jerkspöet med en Big Bandit och började fiska utan att få ett enda hugg. Precis som igår bytte jag då till en Buster Jerk Shallow efter ca halva sträckan och då hände det saker.
Ganska omgående fick jag en följare som dock inte ville hugga.

Hade sen ganska omgående ett fint hugg som dock inte blev något.
Gick då vidare till en fin håla där det bara borde finnas fin fisk. Ingenting där heller….
När jag då står där och kastar i min håla så slår det mig att jag kanske skulle prova ett kast uppströms trots att det inte ser så bra ut. Man vet ju aldrig…..

Kastar ut och börjar jerka hem och då händer det som man bara drömmer om ……..

Ett grymt hugg följs av en jätterusning som får min ambassadeur att bara tjuta och sen blir det helt tyst…………..¤#¤”#”%¤#&%%&¤&!)&F-N%¤##”¤
Kan ju då tillägga att jag har bromsen ordentligt tight när jag jerkfiskar för att kunna göra bra mothugg……….

Måste ha varit en monsteröring!!!!!!!
Nästa gång är planen att fiska på samma ställe med en spinnare för att då kanske få till en bättre krokning. Buster Jerk är ju inte bästa öringbetet…….
Hittade den här kompisen spanande i vassen. Det var nog ett av hans större syskon jag fick träffa en stund…



Skitfiske på er alla!!!!

Totalt antal fisketurer i år : 54
Antal gäddor: 35
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 4-10 grader, klart väder och vindstilla, vattenstånd -20cm , klart vatten/ , Big Bandit, Buster Jerk shallow (gav hugg)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar