Summa sidvisningar

tisdag 9 mars 2010

NYLONLINA………….

Provade ju med 0,60mm Ö&B lina på mina ”isrullar”……..
Tänkte att det kanske inte spelade så stor roll vilken sorts lina man använder bara den är tjock. FEL FEL FEL!!!!!!
Vad hände när man öppnade bygeln?
Tjoffff- pjong- MEGAKRULL, och sen kunde man knappt se rullen pga all j-la lina!!!

Jag har nu reviderat min taktik med tjock billig nylonlina och skall istället byta till flätlina.
Hittade lite Uggly Braid 0,51mm flätlina i mina gömmor. Bör hålla!
Mycket mjuk och fin och krullar inte av sig från en frikopplad rulle.

Det blir kvällsjobb att fylla var rulle med minst 50m flätlina samt fixa till mitt nyinköpta 6:e isspö med klämma, vippa osv.

Mörten är också fixad och jag lyckade få tag i ett par riktigt fina feta XXL mörtar.

Väldigt snart skall den stora upp!!!


SKITFISKE PÅ OSS!!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 9
Övriga fisketurer:1
Antal gäddor: 9
Årsbästa (Gädda): ca 6 kg 100308
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar