Summa sidvisningar

lördag 6 mars 2010

100306 ÖS PÅ IS

Idag blev det isfiske med Brink.
Vi var på plats innan klockan 09.00 och började genast rigga våra spön.
För att vara så effektiva som möjligt spridde vi ut oss ordentligt.
Redan innan vi riggat färdigt så kom första hugget.
Missad fisk!! #%%#%#f-n¤¤#”%¤#”
Vad vi inte visste då var att hela dagen skulle komma att bestå av hugg hugg och åter hugg på våra stackars mörtar.
Ibland med landad fisk som resultat men oftast inte……….
Under dagen hade vi säkert 20-30 fäll på våra vippor och det hände mer än en gång att vi fick dubbelhugg och fick springa åt vars ett håll som idioter. Naturligtvis så högg det oftast på spöna längst bort.
På mitt ”längst bort” spö hade jag säkert minst 5 hugg innan jag till sist kunde landa en gädda.
På Brinks ”längst bort” spö hade han också flera hugg men inget landat. Dock visade bitmärkena på mörten att det troligtvis rörde sig om en stabil bit……
Den tar vi/jag nästa gång!
Annars kan man ju bara säga att dagen var helt underbar.
På morgonen visade termometern -10 grader men direkt när solen kom fram så blev det väldigt behagligt. Jag behövde aldrig ta på mig ytterjackan. Delvis pga vädret och delvis pga allt springande…..

Dagens största drog Brink upp. Vägde strax över 6kg. En fin fisk!! Annars låg dom andra på 1-2kg. Inga jättar men ändå jätteroligt fiske.


Summering:
Landade fiskar : Brink 4 Jag 4
Störst fisk: Brink 6kg +
Antal tappade fiskar pga av ej frikopplad rulle: Brink 1 jag 2
Kul att jag vann något……..

Totalt antal gäddfisketurer i år : 8
Övriga fisketurer:1
Antal gäddor: 8
Årsbästa (Gädda): 5,5-6 kg 100206
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden:
-10grader på morgonen men senare +2 grader. Blå himmel och lite vind.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar