Summa sidvisningar

fredag 5 mars 2010

100305 TAR DET ALDRIG SLUT ?

Efter gårdagens trevliga minifisketur så var jag ordentligt taggad idag.
Direkt efter jobbet bar det av.
Nu med rätt kläder, flera spön, flera beten och fiskesugen som f-n.
Detta dämpades ganska snabbt när jag kom fram till min ”hot-spot”.
Allt var helfruset.
IS IS IS IS IS OCH MER J-LA IS !!!

Igår var det helöppet och idag helfruset.... Snacka om antiklimax.
In i bilen och iväg till nästa ställe. Här hittade jag lite öppna ytor men bara där det var väldigt strömt. Inget ställe man fångar gädda på under vintern.
Mönstret var det samma överallt. Lugnt vatten helfruset och strömmande vatten öppet i mitten. Försökte trots detta på flera ställen men naturligtvis fick jag inte ett enda napp…..

Får väl acceptera att istiden aldrig tar slut och istället köra isfiske imorgon. Har nu kittat till mitt senaste inköp så nu har jag 5 kompletta ismetekit. GÖTT!!! Imorgon skall den stora upp!! Skall fiska ett eller två spö med gigantmörtar. To be continued………

Shitfishing!!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 7
Övriga fisketurer:1
Antal gäddor: 4
Årsbästa (Gädda): 5,5-6 kg 100206
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden: ca -2grader, IS IS IS men annars underbart väder med klar himmel och solsken. Tänk om det hade varit isfritt……

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar