Summa sidvisningar

onsdag 17 mars 2010

100316 SLUT PÅ ISFISKET

Efter allt velande blev det till sist ett besök på stället med stora men få gäddor.
Hoppades på att kunna avsluta isfisket med en jätte.

Efter jobbet drog jag iväg som en oljad blixt bara för att upptäcka att isen försvunnit längs med land…… Snopet? ABSOLUT!!!

Efter lite letande hittade jag dock ett grunt ställe där jag kunde gå ut med stövlarna och provgå isen. Eftersom det kändes bra gick jag ut en meter och provborrade. Tjocklek ca 15cm.
Gick vidare och ju längre jag gick desto tjockare var isen. En bit ut låg isen konstant på ca 20cm.
Efter detta konstaterande började jag rigga spöna.
Ganska exakt när det var färdigt kom första fället.
Efter ett bra mothugg var det fast fisk…. I ca 3 sekunder…….
Sen fick jag upp ett tomt tackel.
1-0 till gäddan.

Ny mört och sen fick jag vänta….. och vänta…….
Efter ca 3 timmar fick jag då ett hugg på den absolut största mörten.
Mothugget resulterade bara i att jag fick upp en tuggad mört.
2-0 till gäddan. Kan ha varit en fet vårdam?

Efter det fiskade jag i ca 15min till med hopp om att något skulle hända men det gjorde det inte.
När mörkret kom så packade började jag packa ihop mina saker.
När jag knallade runt så hittade jag denna fastfrusen i isen.


En gummihandske.
Måste ha varit en sjuksköterska, tullare eller kanske någon annan som varit här innan ;)

Tog sen ett sista isfoto innan jag tacklade av sista spöet.


Hoppas att det dröjer innan jag får se is igen.

Dock får jag ju säga att jag blivit ganska biten av det fisket trots ett j-la asande på prylar.
Kommer att bli kul att ge sig ut på isarna nästa vinter igen men just nu är man ganska mätt på det.
Dax att gå vidare i jakten på 10+

SKITFISKE!!!!( i öppet vatten)


Totalt antal gäddfisketurer i år : 12
Övriga fisketurer:1
Antal gäddor: 15
Årsbästa (Gädda): ca 6 kg 100308
PB (Gädda): 9,2kg 090312
Förhållanden: ca 2 grader, lite moln , blåsigt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar