Summa sidvisningar

måndag 8 mars 2010

100308 FUMMEL OCH KLÖDD MEN FIN GÄDDA

Allt gick enligt plan idag.
Var tidigt ute på isen och började genast rigga spö nummer 1.
Efter det började jag gå iväg för att borra hål nummer 2.
Av någon anledning så vänder jag mig om och tittar på spö nr 1 och ser då att jag har ett hugg! Rusar fram och ser att linan löper ut och att det garanterat är fisk på. Riggar kameran för filmning för att få fighten på film.Efter det fäller jag över bygeln och gör ett par mothugg. Känner att det är fast fisk och gör ett mothugg till för att säkra krokarna ännu bättre.Plötsligt så håller jag på att slå spöet i huvudet på mig själv när linan går av…….¤#¤%¤”#¤#HEL%¤¤”#VETE¤#!!!!!

FY F-N vad irriterande!!! Nu simmar troligtvis en stackars fisk runt med ett par krokar i munnen……. Inte så roligt…….

Bara att hoppas att dom inte satt så illa så att dom kanske lossnade igen eller att den blir återfångad så att dom blir lossade då….
Har kollat flera gånger på filmen och jag tycker ju inte att jag rycker SÅ hårt.
0,35 nylonlina = skit!!!
Har nu köpt 0,60mm lina till samtliga ismeterullar. Skall spolas på efter att jag skrivit färdigt detta!!!

Jag riggade spöet igen och fortsatte sen med de andra 4 utan något mer hugg.

Efter en ganska kort väntan så har jag ett hugg i samma hål igen.
Riggar kameran för filmning och fäller sen bygeln och gör mothugg. Fast fisk!!
Denna gången går linan inte av och efter en mycket trevlig fight med flera rusningar landar jag en fin gädda på ca 6kg.

Efter fotografering fick hon simma direkt hem igen.

Rullen som fick jobba lite var en gammal Cardinal som jag fått av en kompis som han hittade på havsbotten när han var ute dök. Funkade fint (efter att den fått en uppsmörjning)!!
Fiskade sen vidare och hade ett par tugg/hugg som inte gav fisk.
Hade också ett hugg där linan lyckades fastna i vippan och därför löste den inte ut….
Gäddan höll på att dra ner hela vippan i hålet medans jag stod och funderade över varför den inte löste…… När jag kom fram förstod jag varför. Gjorde mothugg med vippan och klämman hängandes på linan men det lyckades inte så bra….

Trots allt så var det en trevlig fisketur med ganska bra action men med lite för mycket ”fibbel”.
Skall undvika det nästa gång.
Nästa gång blir på Onsdag. Då skall den stora upp, som vanligt ;-)

Jobbar nu på att försöka få tag i lite mer mört. Verkar gå bra….

SKITFISKE!!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 9
Övriga fisketurer:1
Antal gäddor: 9
Årsbästa (Gädda): ca 6 kg 100308
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden:
-5grader på morgonen men senare ca0 grader. Halvmulet o vindstilla.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar