Summa sidvisningar

torsdag 30 juli 2009

090730 Var så sugen……

Gick upp ganska tidigt och var på plats redan 05.00.
Första stoppet gav dock inte ens ett enda litet napp…….

Åkte sen vidare till min nya lilla sjö som jag eventuellt tror kan innehålla gädda av trevlig storlek.
Fick dock inte känna av storgäddan idag. Efter ca en timmes jerkande högg en snipa som gick fast i näckrosorna och därefter lossnade. Fiskade ett tag till och sen åkte jag vidare.
Kändes inte bra idag. Lågt vatten och grumligt som f-n. Kass!!!

Körde sen till ett annat ställe för att försöka lura den stora……
På ett av dom första kasten högg en snipa som dock lossnade precis innan fotografering.
Efter det blev det inget alls………

Körde återigen vidare till ett ställe som jag bara besökt en gång i våras. Då såg det grymt ut. Djupt lugnt osv . Perfekt för storgäddan.
Idag såg det annorlunda ut. Totalt igenväxtt!!! Såg ut att vara 30cm djupt……..
På med en Buster ”Blekingekiller” Shallow och så började jag fiska. Efter bara några kast så fick jag då till sist en gädda!!!!!
Liten ja, men en gädda!!!!!!!

Efter det körde jag hemåt. Passade dock på att stanna till på ytterliggare ett ställe för att eventuellt kunna få någon gädda till men icke….. Jag hade typ 3-4 mini sniphugg men inget som fastnade.

Mycket körande och mycket kastande för en enda fångad liten snipa……..

Skitfiske!!!!!!
Totalt antal fisketurer i år : 81
Antal gäddor: 70
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 20grader , klart väder, vattenstånd superlågt, grumligt vatten, Buster Jerk Jimmy Lindahl Shallow

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar