Summa sidvisningar

söndag 12 juli 2009

090712 JAKTEN PÅ SEMESTERGÄDDAN

Del 6 : Seriös fisketur med mycket klent resultat.

Idag var det dags för den sista försöket på semestergäddan.
Valde därför att göra ett så seriöst försök som möjligt.
Började i sjön som jag vet håller stor gädda men som jag aldrig fått känna något av.
Idag hade jag även fixat båt.
Rodde runt hela j-la sjön och fiskade med alla beten i lådan utan ett enda nafs.
Helt otroligt!!! Såg dessutom inte ett enda fiskliv på hela tiden. Inte ett vak, plask eller fiskyngel. Konstigt?!?!? Skall jag fiska där igen blir det med mete……


Efter det bar det av till sjön där jag igår hade ett fint hugg.
Dagen till ära hade jag fixat vadarstövlar som skulle göra det möjligt att kunna vada igenom näckrosor och annat ”skit” så att man skulle kunna fiska på mer än ett ställe.


Detta funkade bra men trots att jag lyckades ”komma till” på flera ställen hade jag inte här heller ett enda nafs………
Ställen som såg glödheta ut levererade ingenting.
Vilket mög-fiske. Har aldrig varit iväg så många timmar med så klent resultat.
Dålig avslutning på semesterfisket. Skall bli skönt att komma hem till mina hemmavatten igen!!

Någon som däremot fick napp idag var svärmor.

Det slutade dock lyckligt utan bestående men för hunden.
Som ni kanske ser så var det inte mina fiskegrejor som användes.
Det är ganska sällan som jag knyter nylonlinan direkt i spinnaren :-)

Skitfiske på er!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Totalt antal fisketurer i år : 76
Antal gäddor: 59
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca +13 grader, klart, vattenstånd högt pga regn , halvklart vatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar