Summa sidvisningar

söndag 12 juli 2009

090711 JAKTEN PÅ SEMESTERGÄDDAN

Del 5 : Kort kvällstur

Blev en snabbis nu i kväll.
Åkte till samma ställe som tidigare levererat lite gädda.
Började med min Buster Jerk UV och redan på första kastet har jag ett bra hugg av en gädda men tyvärr lossnar den ganska snabbt.
Byter till alla möjliga beten men inget kunde få den att hugga igen…….
Inte ens min ”super-curlytail” kunde fresta den.

Läste någonstans att man kan ta en jätte curly tail och bara fästa en (eller 2) trekrokar i den och använda den för grunt gäddfiske. Billigt bete.
Ser superläcker ut men hittills har jag bara haft ett hugg av en snipa på den….
Kommer att fortsätta testa!
Gick sen vidare för att försöka hitta ett ställe vid sjön där jag kunde komma fram till vattenkanten.
Regnet de senaste dagarna har gjort marken omkring sjön minst sagt konstig.
Känns som om marken runt omkring sjön är som en flytande gräsmatta…..
När man går så ”flexar” hela marken. Som att gå på ett flytande liggunderlag.
Vad händer om man trampar igenom??????????????
Vill inte veta!!
Precis som förra gången hittade jag inget ställe förrän jag kom fram till inloppet till sjön.
Samma ställe som jag sist fick fisk på.
Tyvärr blev det inget idag.
Började då följa inloppsån uppströms och ganska snabbt hittade jag en fin plats som såg lovande ut.
Enda problemet var att mitt i kastvägen låg en stock och flöt med strömmen.
Plötsligt inser jag att stocken är en bäver!!!!!!!
Börjar fumla med kameran samtidigt som bävern upptäcker mig och gör ett jätteslag med svansen och dyker.
Kvar blev ringarna på vattnet………………………


Ingen fisk idag. 10+ känns avlägset…………………………

Skitfiske på er!!!

Totalt antal fisketurer i år : 75
Antal gäddor: 59
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca +13 grader, klart, vattenstånd högt pga regn , halvklart vatten, Fisken högg på Buster Jerk UV

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar