Summa sidvisningar

måndag 6 juli 2009

090705 JAKTEN PÅ SEMESTERGÄDDAN

DEL 1 : KASTKANONENS DÖD.............

Då var man på plats någonstans i Sveriges övre delar.
Redan idag kom det upp en lucka som passade för fiske.
Det första jag gjorde var att fixa ett tillstånd från markägaren att fiska i sjön.
Efter det bar det iväg som en oljad blixt. Jag vet ju att det i denna sjö finns stora gäddor…
Efter en ganska jobbig promenad kom jag fram till sjön.
Skönt att kunna gå förbi en skylt som denna och veta att jag får men ingen annan!!

Väl framme vid vattnet började jag fiska med diverse jerkbaits utan resultat.


Efter en stunds fiske utan napp började jag bli rastlös. Jag spanade ut över sjön till andra sidan.
Då jag tyckte att det såg mycket ”bättre” ut där valde jag att gå dit.


Efter en ganska jobbig promenad genom en risig barrskog så kom jag då till sist fram
Här riktigt luktade det gädda!!!!
Jag laddar på och gör första kastet. Halvvägs igenom kastet tvärnitar rullen och linan håller på att gå av???!!!????!!?!
%%¤&/¤&¤/(%¤/&¤#/&(&/%/&%#¤#”f-n¤%¤”#%%¤#sk-t%&%¤¤”#
Hmmmm jag måste ha stött till veven tänkte jag.
Frikopplade igen och märkte att det inte gick att frikoppla…..
Verkade som om frikopplingsfunktionen slutat fungera?
Jag skruvade då av gaveln och märkte då att spolen satt fast i gaveln vilket den inte skall göra om allt är ok.


Trots en del ”pillande” fick jag inte loss den utan fick då avbryta fisketuren och gå tillbaka till bilen ordentligt irriterad.
Ambassadeur 5501 Inshore Classic. En av ABUs kraftigaste rullar någonsin står det i reklamen.
Jag håller inte riktigt med. Blir väl till att utnyttja garantin…….
Tur att jag även tog med min Ambassadeur 5501 CS Pro Rocket 2009.
Har jag tur klarar jag mig kanske hela semestern……….
Stället verkade i alla fall vara hett och nästa gång jag åker dit blir det med både mete och Jerk prylar.
To be continued………

Skitfiske på er!!!

Totalt antal fisketurer i år : 72
Antal gäddor: 56
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312


Förhållanden/beten
Temperatur ca +20 grader, klart väder, vattenstånd lågt , halvklart i sjön ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar