Summa sidvisningar

lördag 27 juni 2009

090626 Ingen landad fisk idag….

Blev en mintur till stället där jag för några dagar sen förlorade min Buster Jerk pga en dålig tafs.
Idag blev det dock ingenting. På det berömda sista kastet var det dock nära……
Vid sista stoppet stod jag en bit upp från vattenytan och då kunde jag se hur dom olika betena rörde sig i vattnet. Jag körde igenom hela lådan (typ 6 jerkar) och till sist kopplade jag på en Buster Jerk Parrot. Efter några kast bestämde jag mig för att avbryta och bara göra ett sista…….
När jag har betet framför fötterna gör jag ett låååångt spinnstopp och vad händer då?
Från ingenstans kommer en ganska fin gädda på ca 3-4 kg och suger i sig Bustern.
Mothugget blir lite halvkass pga min förvåning och efter ca 5 sekunder är den åter en fri fisk…….. Nästa gång skall jag inte sova när jag fiskar.

Skitfiske!!

Totalt antal fisketurer i år : 69
Antal gäddor: 50
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 17 grader, klart väder, vattenstånd -25cm , halvklart vatten ,
Fisken högg på Buster Jerk Parrot

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar