Summa sidvisningar

söndag 21 juni 2009

090618 Seriöst försök med magert resultat

Jag har ju senaste tiden skrivit om att jag borde tillbringa mer fisketid på ställen där jag verkligen vet att det finns 10+are.
Sagt och gjort!
Idag hade bestämt mig för att göra ett allvarligt försök på samma ställe som jag fick mitt PB på 9,2kg. På det stället har jag ju även haft ett par riktigt fina följare så där vet jag ju att dom finns……

När jag vaknade på morgonen såg jag att regnet öste ner men vad gjorde det? Idag skulle ju den stora upp!!!!

Väl framme började jag fiska med olika beten. Jag provade typ alla beten utan att känna ett enda hugg. Hmmmmmm…..

Efter ett tag bestämde jag mig för att gå vidare uppströms för att prova lyckan.
Ganska snabbt upptäckte jag att vass och ogräs växt till sig riktigt ordentligt sen förra besöket. Trots det vandrade jag vidare och ganska snart lyckades jag lura en gädda på ca 2-3kg att hugga på min rödvita Buster. Naturligtvis lossnade den efter ett litet hopp….


Vandrade vidare till ett ställe där jag flera gånger tidigare haft fina hugg av fina gäddor men aldrig fått något. Började med min 4 Play Rainbow. Ganska snabbt hade jag då en gädda som vart på och smakade på den uppe i ytan men efter det inget mer…..
Bytte då till en jättejigg och på första kastet hade jag ett bra hugg rakt framför fötterna. Dock inget som ville fastna på kroken….. Efter det körde jag igenom hela fiskelådan utan att känna något mer. Nu hade även regnet slutat och det började bli ordentligt varmt.

Svettig trött och FF valde jag då att avsluta fisketuren. Det blev en jobbit gångtur tillbaka till bilen i manshögt ogräs med regnbyxor i stekande solsken.


Nästa gång blir det nog fiske på ett annat ställe………..

SKITFISKE!!!!

Totalt antal fisketurer i år : 65
Antal gäddor: 48
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 20 grader,först regn sen klart väder, vattenstånd ?cm , grumligt vatten ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar