Summa sidvisningar

onsdag 17 juni 2009

090616 PIMP MY REEL

Efter en miss i beställningen kom idag mitt nya tumgrepp til min Ambassadeur 5501 Classic Inshore från Sportfiskedepån i Helsingborg.

Jag har ju så svårt att fatta att denna rulle i originalutförande har ett helt slätt tumgrepp av 100% aluminium.

ABU säger att rullen passar utmärkt till jerkfiske men om man jerkar med denna rulle på vintern förfryser man tummen på 5 minuter……..
Beställde därför samma tumgrepp som jag har på min 5501 CS Pro Rocket. Detta är av aluminium men ytan där man har tummen är gummerad. Perfekt under den kalla delen på året men även skönt annars också.
Blev mycket nöjd med bytet!


Kan bara säga att denna rullen är en riktig kastkanon. Nu är den även en jerkkanon. Förstår inte vad som skiljer mellan denna rulle och min Rocket? Rocket rullen får man inte lika långa kast med…….

Planerat in en fisketur på Torsdag. Såg dock precis att det skall regna då men det är väl bara att dra på regnstället! Abstinensen börjar bli svår………

Skitfiske på er!!!!
Totalt antal fisketurer i år : 63
Antal gäddor: 47
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar