Summa sidvisningar

fredag 5 juni 2009

090604 Totalt 1 timmes fiske

Blev en minitur på ca en timme nu på kvällen.
Gjorde först ett försök i M-ån utan resultat. Svårfiskat pga all växtlighet. Måste fiska här på dagtid då man annars inte ser all vass och bråte. Inget napp……..

Efter det blev det en sväng till M-sjön. Svårbedömd liten sjö. Finns här stora gäddor eller ej?
Hittills har jag ju bara fått riktiga snipor men vem vet……
Började med min Big Bandit från Sportfiskegiganten men den gick lite för djupt för att användas här pga all växtlighet.
Bytte istället till min Big Bandit Shallow .Jag har nog mindre krokar än original så man fick kämpa ordentligt för att få ner den under ytan men efter lite träning funkade det ganska bra. Lyckades till sist få en en snipa att hugga som inte var sådär jättemycket större än Banditen. Första fisken på Big Bandit!!!!!!


En fisk i alla fall men jag hade ju hoppats på större. Ett par försök till i denna sjö och om det inte ger något av bättre storlek så får den nog vila tillsvidare. Jag vill ju ha en 10+!!

Det är inte alltid som stort bete ger stor fisk……..

En bild på de blivande grodorna som samlats vid framrutan för fotografering.


Idag har ett par stycken ”fått” framben. De ser nu ut som små grodor med svans. Häftigt.

Skitfiske på er alla!!!!!!!!!

Totalt antal fisketurer i år : 61
Antal gäddor: 45
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 10 grader, klart väder, Väldigt blåsigt, vattenstånd -20cm , grumligt vatten , Fisk högg på Big Bandit Shallow

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar