Summa sidvisningar

onsdag 24 juni 2009

090623 PLÖTSLIGT HÄNDER DET…………..som aldrig aldrig skall behöva hända…….

Vaknade tidigare än klockan och därför blev det en liten minitur innan jobbet till ett nytt ställe som jag aldrig tidigare fiskat på.
Har dock varit här tidigare och ”rekat” samt fått ett ok att fiska här.
Som omväxling lämnade jag mitt jerkspö hemma och tog mitt nya haspel-kit med spinnfluga istället.
Tog dock med en Buster och en 19cm 4-Play ifall att om…………
Började med spinnflugan och efter några kast hade jag ett hugg av en snipa. Fortsatte och kasta men inget mer…….
Bytte då till min röd-vita Buster. Ingen höjdare att jerka med haspel och mjutafs men det går ju….. Fluga är ju lite seeeegt att fiska med.
Första kastet hugger snipan igen och under tiden som jag försöker komma fram till vattenkanten och lyfta upp den så lossnar den……
Kastar ett tag till utan fisk.
Går vidare nerströms och har då kontakt med en snipa till som dock inte fastnar…

Går sen vidare och ogräset blir bara högre och högre och när jag till sist funderar på att vända tillbaka till bilen så plötsligt kommer jag fram till en ställe som bara ser helt underbart perfekt ut.
Kastar ut Bustern och börjar jerka. Ingenting här trots upprepade kast.
Går 10meter nerströms och kastar ut Bustern igen. Efter några jerk kommer det där hugget man bara drömmer om!!!! PANG och så gör jag mothugg rent reflexmässigt!!!

Schwisch låter det och så kommer skit-tafsen flygande med uträtat beteslås %%¤%%”#¤%&#¤¤””#jä-lar&#¤%¤”#¤f-n……..
Samtidigt ser jag en ordentlig gädda rulla runt i ytan och sen försvinna med Bustern i munnen…………
Blir ordentligt irriterad och ledsen. Jag håller alltid bra koll på mina grejor och trodde att detta var något som bara hände andra…. Stackars gädda var min första tanke!!

Efter det så börjar jag tänka att den kanske fortfarande är ”uppretad” och vill hugga? Sliter fram fiskelådan med min 19cm 4-Play och hakar på den på tafsen. Tar sen en tång och ”snurrar” ihop beteslåset med en tång för att det inte skall lossna igen.

Kastar ut och börjar ta hem och omedelbart smäller det till på samma ställe och jag har fast fisk!!!!!!
Efter en ganska kort fight får jag in fisken framför mig och då gör den ett jättehopp mot mig och landar i vassen framför fötterna på mig. Bara att lyfta upp den och lägga den på min nya avkrokningsduk.


Efter några snabba foto fick den simma hem igen.

Uppskattad vikt över 5 kg. Dock ingen Buster???? Jag kan bara hoppas att det var samma gädda? Tycker det verkar konstigt att det skulle finnas 2 gäddor på exakt samma plats som skulle hugga kasten efter varandra. Hoppas det är så att den högg och spottade ut Bustern och sen högg på min 4-Play. Skulle vara bra om så var fallet…… Tanken på att en stackars gädda simmar runt med min Buster i munnen är ju inte så kul.
Skall nu rensa ut och slänga alla skit-tafsar och sen handla upp nya-dyra-bra tafsar…

Oavsett vilket så blev det en bra och oerhört spännade fisketur och jag vet att jag kommer fiska här igen.
När jag kom hem från jobbet hade min nya popper kommit med posten. 12cm 40gram. Får se när det blir premiär?



Skitfiske på er!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Totalt antal fisketurer i år : 67
Antal gäddor: 49
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 10 grader, klart väder, vattenstånd ?cm , klart vatten ,
Fisken högg på rödvit Buster samt 4-Play Rainbow

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar