Summa sidvisningar

söndag 8 mars 2009

Inget fiske, bara shopping….



Inget fiske under den gångna helgen……..

Har varit på minisemester i Helsingborg.

Blev dock en stund över så att jag kunde besöka Sportfiskedepån i Helsingborg.

Mycket trevlig butik med mycket trevlig personal.

Då jag tidigare läst en artikel om UL jerk med vertikalspö så var det just det jag hade i siktet när jag kom in i butiken. Efter att ha velat fram och tillbaka i över en timme så blev det till sist ett BFT Walker medium. 6 fot upp til 28 gram. Prislappen sa 895kr men personalen prutade med sig själv till 750kr. Ett bra pris tycker jag. Passar fin fint med min Rocket!!!



Efter det så tipsade en av killarna i personalen mig om ett ABU Ruby crest spinnspö. Prislapp 400kr men jag fick det för 200kr!!!
Känns som ett superspö för mindre jerk/swimbaits. 6,6 fot 12-25gram.
Även det verkar passa med min Rocket.



Passade också på att beställa en ny tumplatta till min Inshore Classic. Kromad med infällt gummi. Bara 50 spänn. Kommer att bli bra. Om allt nu funkar och den kommer med posten som den ska……

Har alltså bara gott att säga om Sportfiskedepån+ personal. Mycket trevlig butik med jättebra priser. Om ni kommer dit så glöm inte att spana in den uppstoppade gäddan på ca 20kg som hänger ovanför disken. Den är feeeeeet!!!

På hemvägen så blev det även ett besök på Intersport och där hittade jag ett par Fjällräven byxor som jag bara inte kunde motstå. Kommer att användas flitigt framöver.


Körde även förbi en av ”mina” åar idag. Vattnet var ca 10cm lägre än normalt samt helt klart vilket borde innebära bra fiske. Om jag vaknar tidigt imorgon så tar jag nog en liten fisketur innan jobbet. Vi får se.

Skitfiske på er!!!!!


Totalt antal fisketurer i år : 27
Antal gäddor: 14
Årsbästa (Gädda): ca5kg 090204
PB (Gädda): 5,6kg 081217

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar