Summa sidvisningar

torsdag 5 mars 2009

090304 Bonusfisk innan jobbet



Pausen varade i 12 timmar…………

När jag vaknade och såg att det var torrväder och klar himmel så tänkte jag att kanske man skulle …….

Detta trots att jag igår kväll hade bestämt mig för fiskepaus i några dagar så kunde jag bara inta låta bli att ta en snabbis in om A-ån imorse innan jobbet.

Jag var på plats 07.10 och visste att jag var tvungen att åka till jobbet 07.30 så det blev ju en ganska kort fisketur.

Som omväxling tog jag idag mitt UL spö och min 13cm 4 Play.

Redan efter ca 5 kast högg det till ganska ordentligt och gissa om jag blev förvånad när jag fick upp den till ytan?



En trevlig öring hade sugit i sig min lilla 4 Play.
Efter en ganska mesig fight så fick jag in den till land, fotograferade den och sen fick den simma tillbaka.
Vikt ca 1,5kg. Garanterat nytt PB på öring!!



Efter det skulle jag ta några avslutande kast innan det var dags att åka till jobbet.

Vad händer då? Jo jag lyckades faktiskt fånga en liten gädda också.



Den hade slukat min Play ganska ordentligt men med lite hjälp från peangen så gick den att rädda utan några skador.

Inte så illa på 20 minuter!!

Skitfiske på er!!!!!!!

Totalt antal fisketurer i år : 26
Antal gäddor: 13
Årsbästa (Gädda): ca5kg 090204
PB (Gädda): 5,6kg 081217

Förhållanden/beten
Temperatur ca 3 grad, halvklart, vattenstånd ca +5cm, halvklart vatten/ 13cm 4play .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar