Summa sidvisningar

tisdag 31 mars 2009

090330 Varför stannade jag inte i sängen ????????

Sist skrev jag att det nog inte skulle bli något fiske de närmaste dagarna…

Har legat nerbäddad hela helgen och kan ju inte säga att jag mådde sädär jättemycket bättre idag men av nån j-la anledning skulle jag ut och fiska…..

Stannade först till F-ån för att göra några kast samt kolla vattenläget. Var bered på hög nivå då det regnade igår men allt verkade perfekt så min plan blev att göra några snabba kast och sen åka vidare till K-ån.

Började med en Buster Jerk. Efter några kast råkade jag kasta lite väl långt in i vassen så jag fick dra till lite för att få loss den. Efter det gjorde jag ett jerk och plötsligt satt jag fast igen. Jag drog lite sådär halvsegt för att lossa Bustern och då ser jag en gädda som går upp i ytan……och lossnar……. Inget mothugg= ingen fisk……

Efter det blir det inget mer så jag åker vidare till K-ån.

Väl där så går jag i ganska rask takt till ett av mina ”hot spots”. Byter till min 4 Play och kastar ut. På första kastet har jag en följare på 5+…………..¤””%%¤”¤”#”%¤

Byter till en Buster men inte ett enda hugg…….

Byter då tillbaka till min 4 Play och kastar ut. Får till ett perfekt kast och jag börjar ta hem slaklinan och tar in slaklinan och tar in slaklinan tills jag inser att jag nog inte har något drag. Vevar in och får upp min öppna tafs…… Glömde nog att stänga den….

Byter till en Buster och går en bit nerströms till ett ställe som jag inte fiskat på innan. Står och jerkar och mitt i ”drömmen” får jag ett hugg som nästan sliter spöet ur händerna på mig………… Inget mothugg = ingen fisk……

Efter detta börjar jag gå tillbaka mot bilen. Då får jag näsblod……



Varför skulle jag ut och fiska idag????

SKITFISKE!!!!!!

Totalt antal fisketurer i år : 35
Antal gäddor: 21
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 2 grader, klart, vattenstånd ca -10cm, klart vatten/ Buster Jerk Sinking, 4play 19cm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar