Summa sidvisningar

tisdag 10 mars 2009

090310 Nytt spö + rulle i Y sjön



Vaknade tidigt i morse…….

Laddade in mitt nya BFT walker spö med min nya Rocket rulle i bilen och stack iväg till Y-sjön innan jobbet.

Helt isfrit, vindstilla och ett par grader i luften. Helhärligt!!!



Kastade ett tag med min 4 play Rainbow utan resultat.

Bytte då till min Buster Jerk Nemo och redan på första kastet högg en trevlig gädda!

Lossnade dock direkt igen………

Efter det fick jag inte ett enda hugg trots att jag gick runt till de platser som brukar ge fisk i denna sjö.

Får dock ge högsta betyg till mitt nya ”kit”. Både spö och rulle känns jättebra.

Hoppas jag får testa att fighta en gädda snart……….

Skitfiske!!!!

Totalt antal fisketurer i år : 29
Antal gäddor: 15
Årsbästa (Gädda): ca5kg 090204
PB (Gädda): 5,6kg 081217

Förhållanden/beten
Temperatur ca 2 grader, dimmigt & vindstilla, lågt vattenstånd, mörkt klart vatten/ 19cm 4play Rainbow & Buster Shallow Nemo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar