Summa sidvisningar

måndag 23 mars 2009

090323 Nästan stora huggmärken i nya Bustern………

Det blev en lite längre tur (för mig är det ca 2 timmar) till K-ån idag efter jobbet. Hoppades på en eventuell returmatch med min 9,2kgs gädda eller något i liknande storlek.

Framme vid ån träffade jag en trevlig herre och precis samtidigt som jag frågade om det blivit någon fisk under dagen så fick han ett riktigt trevligt hugg på sin lilla orange vibraxspinnare.

Efter en ganska trevlig fight hjälpte jag honom att håva skönheten.
Bra start på dagen eller?


Efter det gick jag raskt vidare till stället där jag tidigare fick mitt nya PB.
Började med att fiska av stället med min 4 play Rainbow trout utan ett enda hugg…

Bytte då till min nya Buster Jerk Sinking som är en specialmodell från Berras som påminner om den gamla ”goa” skitmörten.

Efter några kast har jag en riktigt stabil efterföljare. Vänder framför fötterna på mig och sticker därefter rakt ut i ån utan att vilja hugga mer trots upprepade försök.
Uppskattade vikten till en bit över 5 kg och kanske ända upp till ca 7kg…..

Hade suttit fint…….

Efter att ha fiskat av hela ”heta stället” började jag gå mot bilen samtidigt som jag då och då stannade till och gjorde några kast. Efter några minuter får jag då äntligen ett hugg på min Buster.

En liten tjockisgädda som efter några kort fick simma hem igen.



Efter det tror jag att jag hade ett hugg till men inget som ville fastna.

Skitfiske på er!!!!!!!!!!!!

Totalt antal fisketurer i år : 33
Antal gäddor: 21
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 5 grader, klart, vattenstånd ca 0cm, klart vatten/ Buster Jerk Sinking

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar