Summa sidvisningar

måndag 2 mars 2009

090302 Fiske innan jobbet



Hade inte så stora förväntningar idag med tanke på senaste tidens töväder och nederbörd.

Vattennivån idag var dock lägre än jag trodde den skulle vara men fortfarande för hög för min smak.

Var ju dock tvungen att försöka få en fisk när jag ändå var där.

Kanske kanske……. Tänkte jag.

Efter ca en halv timme beslöt jag att avsluta och gå mot bilen.

Precis när jag tänker tanken och lyfter upp min 4 play från vattnet kommer en riktigt fin gädda och nästan hugger min 4 play uppe i luften….

Uppskattad vikt ca 4kg. Jag gör några snabba kast till och då hugger en liten mindre gädda på ett par kilo men den lossnar nästan direkt.

Efter det var jag så sen att det var direkt marsch till bilen och sen till jobbet som gällde.

Ännu en tur utan fisk……..

Kan inte vårvädret komma någon gång!!!!

Skitfiske!!!


Totalt antal fisketurer i år : 23
Antal gäddor: 12
Årsbästa (Gädda): ca5kg 090204
PB (Gädda): 5,6kg 081217

Förhållanden/beten
Temperatur ca 3 grad, halvmörkt, mulet, vattenstånd ca +5cm, halvgrumligt vatten/ 19cm 4play Rainbow

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar