Summa sidvisningar

lördag 29 november 2008

081128 F-ån och N-sjön

Det blev en repris av gårdagen!

Stannade först till vid F-ån för att se om jag kunde få någon av dom stora att hugga men tyvärr gav det inget.

Vattenföringen var annars helt ok vilket borde gjort att man kunde lura minst en gädda men tydligen inte....

Fortsatte sen till N-sjön.

Började med att fiska på stället som gav så många gäddor igår. Tappade en gädda på första kastet och sen inget mer.....

Isen var nu borta så jag hoppades att jag nu skulle kunna fiska i den delen av sjön som var frusen igår.

Förväntningarna var stora när jag började men efter ett tag insåg jag att det kanske inte skulle bli nån fisk.....

Jag bytte beten fram och tillbaka utan resultat ända tills jag satte på min Savagear 4 Play. Under en kort stund fick jag då flera hugg varav ett precis framför fötterna av en gädda i ganska bra storlek.

Dock ingen som jag fick att fastna på kroken......

Efter ett par timmar tröttnade jag och började gå mot bilen.

Stannade då till på samma ställe som jag började på bara för att testa mit "nya" favoritbete.

Ganska snabbt fick jag en liten gädda plus att jag hade ett par hugg.

När jag satt i bilen på vägen hem funderade jag på om jag inte skulle stanna till i F-ån även på hemvägen bara för att testa även där med mitt 4 Play.....

Sagt och gjort. Ett litet kort stopp även på hemvägen blev det. 10 minuters fiske gav 2 gäddor. En på kilot och en på ca 2 kilo. Verkar som jag hittat ett bete som både jag och fiskarna gillar.

4 Play ser ju verkligen ut som en skadad fisk jämfört med tex en buster jerk., Bustern ser ju mer ut som en slalomåkande fiskpinne.........

Får se när det blir tid att fiska nästa gång. Vädret nu känns ju som perfekt fiskeväder...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar