Summa sidvisningar

lördag 8 november 2008

080705 långvandring

Inte länge sen sist men nu är jag fast på riktigt!

Har planerat denna dag i förväg för att kunna få så mycket fiske som möjligt på så kort tid som möjligt. Jag tar cykeln bak på bilen och sen kör jag iväg och ställer den en bra bit upp längs med ån. Efter det kör jag tillbaka och ställer bilen där jag vill börja fiska. Sen går jag längs med ån och fiskar ända tills jag kommer till cykeln.

Därefter cyklar jag till bilen och åker hem. Genialiskt tyckte jag!!!

När jag började vid 4 tiden verkade allt lovande......

Börjar lite fjuttigt med ett par minifiskar......

Jag fiskar och fiskar utan att få något mer......

Ungefär halvvägs får jag dock denna som muntrar upp mig lite.

Inget monster direkt men större än de andra.

Strax efter har jag ett ordentligt hugg men missar.....

Resten av fisketuren går åt till att snubbla fram bland ogräs kostängsel och nerfallna träd. Utan ett enda napp.....

Även denna gång strular rullen. Om man börjar veva direkt när betet landar i vattnet händer det ibland att linan snurras upp runt bromsvredet istället för runt spolen.

Skall åka tillbaka till Fiske och Fiskar och klaga. Mer om detta nästa gång.

När jag till sist kommer fram till cykeln orkar jag knappt cykla till bilen. Dagen efter kändes det som om jag blivit överkörd av en långtradare...

Skall nog hålla mig till mina vanliga småturer i fortsättningen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar