Summa sidvisningar

lördag 8 november 2008

080711 Ny ABU rulle

Efter förra fisketuren tappade jag gnistan lite……

Blev dock så irriterad på det där med att linan lindar upp sig på rullen att jag åkte in till Fiske och Fiskar och förklarade vad som hände och att jag inte var nöjd med mitt köp.

 

Jag blev då direkt erbjuden att välja en ny rulle och betala eventuell mellanskillnad.

Fantastisk service!!!! Jag blev imponerad!!!!

Efter lite letande fastnade jag för en Cardinal 802. Denna rulle har lutande ytor på bromsvredet för att linan inte skall fastna.

Skönt att jag till sist fick en ABU rulle igen :-).

 

Tillbaka vid ån. Gick upp vi 5 tiden för att hinna fiska lite innan frun och de 3 barnen vaknar. Vädret var lite dåligt men det var ändå varmt så varför inte?

 

Ganska omgående fick jag en trevlig öring med stora bitmärken på sidan.

Börjar bra. Nu skall jag bara hitta dom fiskarna som gör bitmärkena…..

Ganska snart hittade jag en av dom.

 

Och en till.

 

Tappar även en ordentlig bit efter några sekunders kamp.

Den nya rullen funkar perfekt!!! Mycket nöjd.

Bra resultat på ett par timmars fiske!

 

Jättekul att ta dessa fiskar på så lätt utrustning!!

Måste ju också säga att flätlina är grymt!! Jag kan räta krokarna vid bottennapp med 0,12mm lina……. Inga mer förlorade drag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar